Madrid

Mig miler de passatgers denuncien Foment per la fallida d'Air Comet i li reclamen 500.000 euros

Mig miler d'afectats per la fallida d'Air Comet el Nadal del 2009 denuncien el Ministeri de Foment i li reclamen 500.000 euros, segons ha pogut saber TV3. En la demanda argumenten que Foment ja tenia prou informació de la crisi de l'aerolínia i no va impedir el perjudici per a milers de persones. És la primera vegada que uns passatgers que es queden a terra denuncien l'Administració.

Actualitzat
23.000 pesones, sobretot immigrants sud-americans que anaven a passar el Nadal del 2009 als seus països d'origen, es van haver de quedar a l'aeroport de Barajas per culpa de la fallida d'Air Comet, la companyia del llavors president de la CEOE, Gerardo Díaz Ferrán.

Ara, un bon grapat dels afectats, 465, han decidit denunciar directament l'Administració, perquè entenen que el Ministeri de Foment va demostrar una total passivitat en aquest cas, malgrat tenir l'obligació de controlar la situació financera de les companyies aèries. La demanda recorda que dos anys abans Air Comet ja donava indicis de greus problemes econòmics perquè devia salaris, impostos i taxes aeroportuàries, i que davant d'aquests símptomes Foment hauria hagut de retirar-li la llicència.

A causa del forat d'Air Comet, l'advocat dels demandants ha descartat reclamar a Díaz Ferrán els 500.000 euros en què xifra el perjudici i, per tant, els demana a Foment. Aquesta és la primera vegada que uns passatgers que es queden sense poder agafar l'avió demanden patrimonialment l'Administració. En els mil folis de la denúncia s'argumenta també que Foment no va exigir mai a la companyia que tingués una assegurança prou dotada per garantir responsabilitats civils, tal com obliga la normativa europea.
VÍDEOS RELACIONATS
Anar al contingut