La UE es coordina per cobrar les multes de trànsit imposades en un altre estat membre

Saltar-se les normes de circulació en un país membre de la Unió Europea deixarà de ser, a la pràctica, gratuït. Els països de la Unió negocien un mecanisme d'intercanvi d'informació per garantir el cobrament de les multes per infraccions comeses en un estat membre diferent del de matriculació del vehicle. Els conductors estrangers representen un 5% del trànsit total i acumulen el 15% de les multes.
La UE es coordina per cobrar les multes de trànsit imposades en un altre estat membre
Brussel·les

La UE es coordina per cobrar les multes de trànsit imposades en un altre estat membre

Saltar-se les normes de circulació en un país membre de la Unió Europea deixarà de ser, a la pràctica, gratuït. Els països de la Unió negocien un mecanisme d'intercanvi d'informació per garantir el cobrament de les multes per infraccions comeses en un estat membre diferent del de matriculació del vehicle. Els conductors estrangers representen un 5% del trànsit total i acumulen el 15% de les multes.
La normativa vol aconseguir que totes les notificacions arribin al seu destí.

Els conductors estrangers representen un 5% del trànsit total però acumulen el 15% de les multes.

El temps de la impunitat per als conductors europeus en un altre país comunitari s'acaba. Si fins ara quan un vehicle comet una infracció de trànsit en un altre país difícilment l'acaba pagant, això està a punt de pagar.

Els ministres de transport de la UE acordaran probablement aquest dijous obrir als seus veïns els registres dels vehicles. D'aquesta manera, per les infraccions greus, la sanció perseguirà el conductor fins a casa seva.  

Les multes que et perseguiran

La directiva cobreix les sancions per excés de velocitat, per conduir sota els efectes de l'alcohol, per saltar-se un semàfor, per conduir parlant pel mòbil, per no dur posat el cinturó o per circular pel voral o per anar en moto sense casc.

Seran les autoritats del seu país les que li acabaran exigint el pagament de la sanció. Segons la Comissió Europea, els conductors europeus se salten molt més les normes de trànsit quan són a l'estranger. Això sí, la normativa no afectarà les multes d'aparcament.