La sobrecàrrega de la passarel·la del "Queen Mary II", possible causa de la tragèdia

La passarel·la del "Queen Mary II" va suportar 240 quilos de pes per metre quadrat quan tenia una resistència màxima de 150 quilos per metre quadrat. Això ho publica el diari francès "Libération", que cita fonts de la investigació del sinistre, que va provocar 15 morts a les drassanes de Saint-Nazaire a França dissabte passat. La investigació també estudia l'eventual responsabilitat de les drassanes, que van autoritzar les visites de fins a dotze convidats per treballador el cap de setmana.
La sobrecàrrega de la passarel·la del "Queen Mary II", possible causa de la tragèdia
França

La sobrecàrrega de la passarel·la del "Queen Mary II", possible causa de la tragèdia

La passarel·la del "Queen Mary II" va suportar 240 quilos de pes per metre quadrat quan tenia una resistència màxima de 150 quilos per metre quadrat. Això ho publica el diari francès "Libération", que cita fonts de la investigació del sinistre, que va provocar 15 morts a les drassanes de Saint-Nazaire a França dissabte passat. La investigació també estudia l'eventual responsabilitat de les drassanes, que van autoritzar les visites de fins a dotze convidats per treballador el cap de setmana.
Actualitzat
La sobrecàrrega de la passarel·la d'accés al "Queen Mary II" és, segons les investigacions judicials en curs, una de les causes de l'accident de dissabte passat a les drssanes de Saint-Nazaire, a l'oest de França, en el qual van morir 15 persones. La passarel·la tenia una resistència màxima de 150 quilos per metre quadrat, però en el moment de l'accident, quan l'ocupaven 48 persones, va arribar a soportar més de 240 quilos per metre quadrat, segons l'informe d'un expert que revela el diari "Libération". Segons diversos testimonis, inclosos alguns dels 30 ferits en l'accident, la passarel·la que separa els 15 metres de distància entre el moll i el vaixell, a dic sec, es va enfonsar pel centre i es va despenjar pel costat que la unia a terra. La passarel·la, col·locada per la companyia Endel, va quedar suspesa a l'aire uns instants abans de despendre's definitivament del vaixell i precipitar-se al buit, des d'una alçada de 15 a 20 metres, amb els visitants i treballadors. Malgrat que les Drassanes de l'Atlàntic, encarregades de la construcció del luxós transatlàntic, havien solicitat una passarel·la de 250 quilos de resistència per metre quadrat, van acceptar la de 150 quilos per raons tècniques. "L'acord el van acceptar totes dues societats", segons el diari, que destaca que la passarel·la havia estat col·locada només un dia abans de l'accident, després que les drarranes es queixessin que l'anterior no tenia l'amplada necessària (1,40 metres). Les Drassanes de l'Atlàntic, propietat del grup Alstom, van decidir acceptar la que resistís només 150 quilos. El fiscal Pierre-Marie Block, encarregat de la investigació, ha reconegut que "diverses causes tècniques" van provocar la caiguda de la passarel·la, tot i que per ara no s'han revelat. La investigació també estudia l'eventual responsabilitat de les drassanes, que van autoritzar les visites de fins a dotze convidats per treballador qualificat durant el cap de setmana. Cada empleat que es va acollir a aquesta possibilitat havia d'haver firmat un document que descarregava la responsabilitat d'Alstom, propietari de les Drassanes de l'Atlàntic, però molts dels treballadors han assegurat no haver llegit ni firmat mai cap text que digués això, segons "Libération".

NOTÍCIES RELACIONADES