La ministra de Foment sosté que l'AVE anirà a 300 km/h i que arribarà a Barcelona el 2007

La ministra de Foment, Magdalena Álvarez, assegura que l'AVE Madrid-Lleida arribarà als 300 quilòmetres per hora en menys d'un any, "després d'invertir-hi temps i diners, i encertar en les solucions". En una entrevista que avui publica el diari "La Vanguardia", la titular de Foment explica que ha rebut un ministeri amb molts deutes, motiu pel qual "l'horitzó és complicat", però la que va ser durant deu anys encarregada econòmica del govern de Manuel Chaves afirma que "som experts a resoldre horitzons complicats".
La ministra de Foment sosté que l'AVE anirà a 300 km/h i que arribarà a Barcelona el 2007
Madrid

La ministra de Foment sosté que l'AVE anirà a 300 km/h i que arribarà a Barcelona el 2007

La ministra de Foment, Magdalena Álvarez, assegura que l'AVE Madrid-Lleida arribarà als 300 quilòmetres per hora en menys d'un any, "després d'invertir-hi temps i diners, i encertar en les solucions". En una entrevista que avui publica el diari "La Vanguardia", la titular de Foment explica que ha rebut un ministeri amb molts deutes, motiu pel qual "l'horitzó és complicat", però la que va ser durant deu anys encarregada econòmica del govern de Manuel Chaves afirma que "som experts a resoldre horitzons complicats".
Magdalena Álvarez manté les dates d'arribada de l'AVE a Catalunya, a Tarragona al 2006, a Barcelona al 2007 i a Figueres al 2009, "sempre que no sorgeixin qüestions que no estiguin previstes en la nostra agenda de treball", puntualitza. Sobre les obres als aeroports de Madrid i Barcelona, assegura que en el primer la desviació pressupostària és del 100%, "és a dir, a l'aeroport madrileny es van pressupostar obres per valor de 3.000 milions d'euros i el cost real serà de 6.000 milions", mentre que la desviació al Prat és d'un 40%. Atribueix aquestes desviacions a "un mal pressupost i una mala gestió", però assenyala que no li correspon a ella buscar possibles irregularitats. La ministra de Foment està a favor de la gestió compartida dels aeroports, com ha demanat la Generalitat catalana, i assegura que els tècnics busquen fórmules per portar a la pràctica aquesta proposta.