La liberalització del ferrocarril acaba amb 60 anys de monopoli de Renfe

Amb el canvi d'any ha entrat en vigor la liberalització del ferrocarril. De moment, els passatgers en notaran ben poca cosa perquè les empreses no podran optar a competir amb Renfe pel que fa al transport de viatgers, però el cert és que aquesta liberalització acaba amb més de seixanta anys de monopoli de Renfe.
La liberalització del ferrocarril acaba amb 60 anys de monopoli de Renfe
Madrid

La liberalització del ferrocarril acaba amb 60 anys de monopoli de Renfe

Amb el canvi d'any ha entrat en vigor la liberalització del ferrocarril. De moment, els passatgers en notaran ben poca cosa perquè les empreses no podran optar a competir amb Renfe pel que fa al transport de viatgers, però el cert és que aquesta liberalització acaba amb més de seixanta anys de monopoli de Renfe.
Renfe estrena imatge corporativa amb el nou any, perquè, de fet, Renfe torna a néixer. A partir d'ara és Renfe Operadora i serà una més de les companyies de ferrocarril que podran circular per les vies, que dependran d'una altra empresa. Es dirà Administrador d'Infraestructures Ferroviàries, Adif, i englobarà part de l'antic GIF i de la mateixa Renfe.

El govern presenta aquest canvi com un intent de modernització que se simbolitzaria amb la trobada dels antics interventors dels trens de Renfe amb els actuals equips d'atenció al client de l'alta velocitat.

La competència a Renfe Operadora en el transport de viatgers no arribarà fins al 2010. Sí que es preveu que continuï i augmenti l'activitat privada en el transport de mercaderies, ara sobre la xarxa d'Adif. La liberalització del ferrocarril acaba amb el monopoli de 64 anys de Renfe. Durant aquest temps, la xarxa convencional a penes ha augmentat en 300 quilòmetres dels 12.500 que ja hi havia el 1941.