La Generalitat engega la campanya "Dóna corda al català" per promoure l'ús social de la llengua

La Generalitat ha presentat la campanya "Dóna corda al català" per promoure l'ús social de la llengua. L'eslògan de la campanya prové de la idea que tots hem de donar corda a la llengua, és a dir, fer-la funcionar, si no volem que s'aturi. Tot i que el govern català ha impulsat al llarg dels anys diverses campanyes per fomentar l'ús de la llengua catalana, aquesta és la primera d'abast global, adreçada a la societat en general, des de la campanya "El català, cosa de tots", de l'any 82. "Dóna corda al català" pretén vincular més intensament els joves amb la llengua catalana i promoure'n l'ús entre els immigrants.
La Generalitat engega la campanya "Dóna corda al català" per promoure l'ús social de la llengua
Catalunya

La Generalitat engega la campanya "Dóna corda al català" per promoure l'ús social de la llengua

La Generalitat ha presentat la campanya "Dóna corda al català" per promoure l'ús social de la llengua. L'eslògan de la campanya prové de la idea que tots hem de donar corda a la llengua, és a dir, fer-la funcionar, si no volem que s'aturi. Tot i que el govern català ha impulsat al llarg dels anys diverses campanyes per fomentar l'ús de la llengua catalana, aquesta és la primera d'abast global, adreçada a la societat en general, des de la campanya "El català, cosa de tots", de l'any 82. "Dóna corda al català" pretén vincular més intensament els joves amb la llengua catalana i promoure'n l'ús entre els immigrants.
Després de la publicitat pots interactuar amb el player amb els següents botons Engegar/Aturar Silenciar Pujar el volum Disminuir el volum Instruccions per interactuar amb el player
imatge
Una boca saltadora a la qual cal donar corda. Aquesta és la imatge de la nova campanya de normalització lingüística de la Generalitat, la primera d'abast global des de l'any 82. Va dirigida a catalanoparlants habituals que en algunes situacions renuncien a l'ús de la llengua, a aquelles persones que, tot i tenir coneixements suficients del català, no l'usen habitualment i també a les persones que no tenen prou fluïdesa per parlar-lo. Aquesta campanya forma part d'un programa més ampli de mesures per a la difusió i l'ús del català. Pretén, a més, vincular més intensament els joves i adolescents amb la llengua catalana i promoure'n l'ús entre els immigrants. El català, segona llengua al comerç, mitjans de comunicació o llocs d'esbarjo Les dades que es van fer públiques la primavera passada presentaven els punts forts i els febles de l'ús social de la llengua. El percentatge de persones que utilitzaven el català quan eren petits a casa era de poc més del 40% i el castellà, del 53%. D'altra banda, prop d'un 50% consideraven que el català era la seva llengua pròpia, davant de més d'un 44% que pensaven que ho era el castellà. Pel que fa a la llengua utilitzada habitualment, un 50,1% consideraven que era el català i un 40,1%, que ho era el castellà. Els resultats de l'enquesta, la primera que es va fer amb caràcter d'estadística oficial, tot i que no eren del tot alarmistes, apuntaven les diferències entre saber català i parlar català. Mentre que la població que viu a Catalunya feia servir el català en les converses familiars o amb els amics, el català no era la primera llengua en molts locals comercials, mitjans de comunicació o llocs d'esbarjo.

NOTÍCIES RELACIONADES

VÍDEOS RELACIONATS