La Generalitat denuncia que la "llei Wert" no deixa espai per ensenyar el català

Ensenyament ha denunciat que davant del Ministeri que la "llei Wert" detalla massa el contingut de les assignatures, fins al punt que fa inviable encabir-hi l'ensenyament del català. En les al·legacions contra el projecte de decret que regula els continguts escolar, la Conselleria ha reclamat que la llengua catalana tingui un estatus equiparable a les matèries troncals en nombre d'hores.
La Generalitat denuncia que la "llei Wert" no deixa espai per ensenyar el català
Amposta

La Generalitat denuncia que la "llei Wert" no deixa espai per ensenyar el català

Ensenyament ha denunciat que davant del Ministeri que la "llei Wert" detalla massa el contingut de les assignatures, fins al punt que fa inviable encabir-hi l'ensenyament del català. En les al·legacions contra el projecte de decret que regula els continguts escolar, la Conselleria ha reclamat que la llengua catalana tingui un estatus equiparable a les matèries troncals en nombre d'hores.
Redacció
Rigau saluda els estudiants de l'Institut de Tecnificació Esportiva d'Amposta. (Foto: ACN)

Rigau ha visitat l'Institut de Tecnificació Esportiva d'Amposta. (Foto: ACN)

Ensenyament ha denunciat davant del Ministeri que la "llei Wert" detalla massa el contingut de les assignatures, fins al punt que fa inviable encabir-hi l'ensenyament del català. La conselleria que dirigeix Irene Rigau ha reclamat que la llengua catalana tingui un estatus equiparable a les matèries troncals en nombre d'hores. Aquest és un dels punt clau de les al·legacions que la Generalitat ha presentat al projecte de reial decret de continguts curriculars que prepara el ministre José Ignacio Wert.

"Aquesta regulació tan exhaustiva és per evitar que es puguin fer polítiques educatives pròpies a cada territori", s'ha queixat Rigau, que ha clamat contra la voluntat del govern de Mariano Rajoy d'"anul·lar" políticament Catalunya i de fer un procés "recentralitzador".

La consellera ha denunciat també que els perfils de la Formació Professional bàsica no s'adapten als programes actuals ni a les necessitats de les empreses catalans. Per exemple, no n'hi ha cap del sector agroalimentari, però sí de bugaderia i sabateria.

Un altre motiu d'al·legació és que els objectius es fixin no pas per cursos, sinó per cicles. També es diu que el nivell de coneixement que s'exigeix als alumnes és inadequat per a l'edat que tenen.

Les al·legacions es van presentar el 3 de gener, últim dia per fer-ho. El projecte de decret llei de contingut de la LOMCE detalla un per un els currículums de cada assignatura i curs.