Gmail deixarà d'"espiar" el contingut dels correus per personalitzar els anuncis

Google ho ha anunciat després que s'hagi posat en dubte que aquesta pràctica sigui legal

Actualitzat

El gegant d'internet, Google, ha decidit deixar d'escanejar el contingut dels correus que envien i reben els usuaris del seu servei de correu electrònic, Gmail. Aquest escanejat, sistemàtic i automatitzat, tenia per objectiu identificar paraules clau dels missatges per seleccionar, d'acord els interessos dels usuaris, els anuncis que ensenya juntament amb els missatges.

La decisió la va anunciar aquest divendres la vicepresidenta de Google, Diane Greene, en una nota al blog de l'empresa. Segons Greene, la decisió s'ha pres després que aquest escanejat ja no es faci als usuaris de pagament, que ha assegurat que són més de 3 milions. Ara ho estendrà als usuaris gratuïts, que són 1.200 milions, segons ha assegurat la vicepresidenta:

"Després d'aquest canvi, el contingut dels usuaris de Gmail ja no s'utilitzarà o escanejarà per a la personalització dels anuncis. Aquesta decisió farà que els anuncis de Gmail es seleccionin de la mateixa manera en què personalitzem els anuncis d'altres productes de Google, en què s'escullen segons la configuració dels usuaris."

Greene ha destacat que els usuaris ja podien desactivar aquest escanejat a la configuració del seu compte. Google ha pres aquesta decisió després de les queixes dels usuaris, i els dubtes que aquesta pràctica fos legal.

De tota manera, l'anunci s'ha fet sense concretar quan es farà efectiu el canvi. S'han limitat a dir que serà "durant aquest any."

 

♦ Els canvis a la política de privacitat de Google destapen la imatge que el buscador té de l'usuari

 

Anar al contingut