Es detecten quatre vegades més els alumnes amb altes capacitats
Fa més de dos anys, el Departament d'Ensenyament va posar en marxa un protocol de detecció de les altes capacitats a les escoles. En aquest període de temps, s'han multiplicat gairebé per quatre els estudiants catalans que s'han accelerat, és a dir, que han saltat de curs, els han pujat de nivell.
El nombre d'alumnes accelerats a Catalunya ha passat dels 194, el curs 2014-2015, als 722 d'aquest curs, encara amb dades provisionals.
L'acceleració és una mesura intensiva que s'està aplicant als centres educatius, però mestres, experts i psicòlegs consideren que s'ha d'aplicar en casos puntuals. Per això, hi ha escoles, cada vegada més, que també ofereixen plans més individualitzats o incorporen nous mètodes docents a les aules per a aquests infants.
Tot i els esforços dels últims anys, les associacions d'altes capacitats i també les famílies reclamen més suport, sobretot, en la detecció i diagnosi des de Primària fins a la universitat. Per això, la Universitat de Lleida formarà futurs mestres per tractar infants amb altes capacitats.
Es vol promocionar l'excel·lència sense que deixin de fer el que per edat els pertoca.