Barcelona

Es detecten quatre vegades més els alumnes amb altes capacitats

RedaccióActualitzat

Fa més de dos anys, el Departament d'Ensenyament va posar en marxa un protocol de detecció de les altes capacitats a les escoles. En aquest període de temps, s'han multiplicat gairebé per quatre els estudiants catalans que s'han accelerat, és a dir, que han saltat de curs, els han pujat de nivell.

El nombre d'alumnes accelerats a Catalunya ha passat dels 194, el curs 2014-2015, als 722 d'aquest curs, encara amb dades provisionals.

 

L'acceleració és una mesura intensiva que s'està aplicant als centres educatius, però mestres, experts i psicòlegs consideren que s'ha d'aplicar en casos puntuals. Per això, hi ha escoles, cada vegada més, que també ofereixen plans més individualitzats o incorporen nous mètodes docents a les aules per a aquests infants.

Tot i els esforços dels últims anys, les associacions d'altes capacitats i també les famílies reclamen més suport, sobretot, en la detecció i diagnosi des de Primària fins a la universitat. Per això, la Universitat de Lleida formarà futurs mestres per tractar infants amb altes capacitats.

Es vol promocionar l'excel·lència sense que deixin de fer el que per edat els pertoca.

NOTÍCIES RELACIONADES
VÍDEOS RELACIONATS
Anar al contingut