El president de Microsoft presenta el sistema Windows Phone 7 que pretén resituar l'empresa al sector del mòbil

En una conferència de premsa que s'ha fet a Nova York, el president de Microsoft, Steve Ballmer, ha presentat aquesta tarda el nou sistema operatiu, el Windows Phone 7, l'últim intent d'aquesta empresa per competir de debò amb els actuals líders del mercat.
El president de Microsoft presenta el sistema Windows Phone 7 que pretén resituar l'empresa al sector del mòbil
Nova York

El president de Microsoft presenta el sistema Windows Phone 7 que pretén resituar l'empresa al sector del mòbil

En una conferència de premsa que s'ha fet a Nova York, el president de Microsoft, Steve Ballmer, ha presentat aquesta tarda el nou sistema operatiu, el Windows Phone 7, l'últim intent d'aquesta empresa per competir de debò amb els actuals líders del mercat.
Actualitzat
L'eslògan és clar: Un tipus diferent de mòbil. En primer lloc, Ballmer ha volgut subratllar que el seu sistema és útil per a un nombre elevat d'aparells. Per això s'ha volgut ensenyar amb una mostra, els primers nous telèfons que a partir de novembre i als Estats Units disposaran d'aquest sistema, en una al·lusió clara als que aposten per un aparell que conté el sistema com és el cas d'Apple i el seu iPhone.

A més, la presentació del Windows Phone 7 ha consistit a fer notar que han pensat sobretot en els usuaris, intentant oferir una navegació confortable, amigable i amb alguns elements més ociosos com els avatars que permeten tenir una representació de l'usuari que és qui participa als jocs i es connecta amb altres jugadors.

Facilitat per als usuaris

El vicepresident Joe Belfiore ha fet una demostració amb el seu aparell de mòbil connectat a una pantalla per fer veure als assistents la facilitat amb què és possible obrir el correu, passar de la convocatòria d'un sopar al mapa per saber com arribar fins al lloc o com endreçar la pantalla inicial per tenir-hi tots els elements que cadascú vulgui triar com a inici.

Un dels detalls que ha cridat l'atenció té a veure amb la càmera. Si algú va pel carrer i veu res que vol fotografiar no ha d'esperar que s'engegui l'aparell. N'hi ha prou de prémer el botó de la càmera i es posa en marxa de seguida i des de la mateixa fotografia es pot desar en alguna galeria d'internet o compartir en una xarxa social.

Enllaçant persones

Aquest és un exemple clar de la seva idea de crear un "disseny intel·ligent" per facilitar les tasques dels usuaris. L'altra gran aposta són els "hubs" de Windows, un paquet de recursos sobre la gent, que permeten realment acudir molt de pressa a les xarxes socials i interactuar amb els contactes. La gràcia essencial d'aquest sistema és que enllaça totes les fonts, de manera que de cada contacte que hi ha al telèfon el seu usuari en té totes les referències, ja sigui si ha escrit un apunt al blog, ha compartit una foto al Facebook o té una nova imatge.

A més, com és raonable, el sistema connecta de pressa amb el cercador Bing, amb les eines pròpies de Windows com ara Outlook, Word o o Power Point. El més dèbil sembla és l'intent de connectar amb Zune, la proposta musical de Microsoft que de moment no ha aconseguit competir de debò amb altres. Més enllà de Zune, com ha dit VBelfiora es tracta de convertir el mòbil en un gran "jukebox" que permet cercar grups i cançons i escoltar-los de seguida.

Dèbils al mercat

Ara bé, hi ha observadors que no veuen amb optimisme aquest llançament. Microsoft necessita augmentar la quota de mercat que té en el sector dels mòbils, ara mateix de prop del 5%. Fa un any era del 9%, o sigui que el descens és rotund. El seu rival més poderós és un sistema operatiu, l'Android de Google, que progressa després que l'empresa va abandonar la insistència a tenir un aparell propi, el Nexus One, i es va concentrar a estendre un sistema i un paquet d'aplicacions. Apple, amb l'iPhone, és encara la referència per a tots i és per aquesta raó que alguns analistes s'han referit al Windows Phone 7 com una acció que arriba tres anys tard.

L'únic flanc que podria semblar una mica obert per a la companyia que presideix Steve Ballmer és la crisi de Nokia, que també ha arribat tard a la competició i que no ha aconseguit que el seu sistema sigui competitiu. El seu Symbian és encara el sistema operatiu més emprat. Les dades que es coneixen indiquen que mentre aquest sistema té el 41% del mercat de mòbils, Android ja ha arribat al 17%. Les BlackBerry, amb un 18%, mantenen la segona posició gràcies a la fidelitat dels seus clients. Apple ja té el 14%, que és una dada prou bona si es té en compte que els preus del seu iPhone no són competitius comparats amb els dels aparells que usen els altres sistemes.