"El País" retira l'edició impresa per la publicació de la imatge d'un fals Chávez en un llit d'hospital

La imatge, que mostrava un home intubat en un llit d'hospital, era a la portada de l'edició impresa i es qualificava d'exclusiva mundial. En un comunicat, "El País" admet que va publicar la foto, que els havia arribat d'agència, una mitja hora a l'edició digital i a l'edició impresa, la distribució de la qual va pararitzar. Malgrat la paralització, però, l'edició amb la imatge a la portada ha arribat a alguns llocs.
"El País" retira l'edició impresa per la publicació de la imatge d'un fals Chávez en un llit d'hospital
Madrid

"El País" retira l'edició impresa per la publicació de la imatge d'un fals Chávez en un llit d'hospital

La imatge, que mostrava un home intubat en un llit d'hospital, era a la portada de l'edició impresa i es qualificava d'exclusiva mundial. En un comunicat, "El País" admet que va publicar la foto, que els havia arribat d'agència, una mitja hora a l'edició digital i a l'edició impresa, la distribució de la qual va pararitzar. Malgrat la paralització, però, l'edició amb la imatge a la portada ha arribat a alguns llocs.
Redacció
Portada d'"El País" amb la imatge falsa

Portada d'"El País" amb la imatge falsa

El diari "El País" ha retirat aquesta matinada de l'edició impresa i també del seu web una falsa fotografia del president veneçolà, Hugo Chávez. La imatge, que mostrava un home intubat en un llit d'hospital, era a la portada de l'edició impresa i es qualificava d'exclusiva mundial. En un comunicat, "El País" admet que va publicar la foto, que els havia arribat d'agència, una mitja hora a l'edició digital i a l'edició impresa, la distribució de la qual va paralitzar. Malgrat la paralització, però, l'edició amb la imatge a la portada ha arribat a alguns llocs.

A més de demanar disculpes als lectors, "El País" assegura que no havia pogut verificar les circumstàncies, la data ni el lloc en què s'havia captat la instantània, i afegeix que esbrinarà les circumstàncies per les quals s'ha comès l'error, que ha provocat que alguns quioscos no disposessin d'exemplars del diari a primera hora del matí.

La imatge és, en realitat, un fotograma d'un vídeo penjat a YouTube que, sota el títol "Pacient acromegàlic de 48 anys que s'intenta intubar fa dos anys", mostra com un equip mèdic col·loca un respirador a un pacient que pot mostrar certa semblança amb el president veneçolà.

La relliscada del diari espanyol ha indignat el govern veneçolà, que l'ha qualificat de "falsa" i "grotesca". Caracas porta amb una extremada discreció les circumstàncies que envolten l'estat de salut del seu president, que és a Cuba recuperant-se de la quarta operació pel càncer que pateix.