Barcelona

El geòleg que va estudiar el terreny del Carmel admet que s'haurien d'haver fet més sondejos

A la comissió d'investigació sobre l'accident a la línia 5 del metro al Carmel avui s'hi ha sentit una veu important: la de l'autor dels estudis geològics i geotècnics necessaris per redactar el projecte. Pere Valero ha revelat una informació no menys destacada, ja que ha assegurat que s'haurien d'haver fet més sondejos a causa de la discontinuïtat del sòl del Carmel. Valero ha dit que no hi havia prou informació geològica, però, d'altra banda, també ha dit que si bé mai ningú no li va negar cap prospecció, no sap per què no se'n van fer més.

Actualitzat
Pere Valero, de l'empresa Geotec, i Ramon Pérez, d'Assessoria Tècnica del Sòl, han estat els representants d'aquestes empreses a la comissió d'investigació del Carmel perquè són les empreses que van intervenir en els treballs geològics de les obres de la prolongació del metro al barri del Carmel. Sentir la veu dels geòlegs era molt esperat i malgrat que Valero ha reconegut que no sap si el que va provocar l'esvoranc va ser una diàclasi o una falla, sí que ha estat molt condundent sobre els sondejos que, segons ell, s'haurien d'haver fet a la zona de l'accident. Valero creu que no se'n van fer prous i ha assegurat que tenint en compte la complexitat geològica de la zona, "com a mínim haurien estat necessaris dos sondejos, segur". El compareixent creu que la informació geològica que proporcionava l'excavació de l'estació del Carmel no era suficient per a la cua de maniobres. Dit això, Valero ha respost amb un simple "no ho sé" a les preguntes de per què no es van practicar més sondejos al Carmel, on el projecte modificat va situar la cua de maniobres i on es va produir l'enfonsament. De fet, ha afegit que per al projecte inicial mai la direcció d'obres li va negar la possibilitat de fer més prospeccions al terreny. Valero, finalment, ha volgut destacar que quan es van fer els estudis mai li van indicar on se situaria la cua de maniobres i ha explicat que en aquell moment hi havia dues propostes de traçat.
Anar al contingut