El FineArt d'Igualada presenta nova edició amb imatge renovada i destaca l'augment del fotoperiodisme en les exposicions

El FineArt d'Igualada presenta nova edició amb imatge renovada i destaca l'augment del fotoperiodisme en les exposicions

El FineArt d'Igualada presenta nova edició amb imatge renovada i destaca l'augment del fotoperiodisme en les exposicions

El regidor de Promoció Cultural d'Igualada, Pere Camps (al micròfon), acompanyat pel director de FineArt, Ramon Muntané (esquerra), i els dissenyadors de la nova imatge gràfica. Imatge del 18 de gener

El regidor de Promoció Cultural d'Igualada, Pere Camps (al micròfon), acompanyat pel director de FineArt, Ramon Muntané (esquerra), i els dissenyadors de la nova imatge gràfica. Imatge del 18 de gener de 2017 (Horitzontal).

ACN Igualada.-El festival fotogràfic d'Igualada, el FineArt, ha fet pública la nova imatge del certamen que acollirà la capital de l'Anoia del 24 de febrer al 19 de març. El regidor de Promoció Cultural, Pere Camps, ha destacat la consolidació del festival com un dels referents dels circuits fotogràfics arreu de l'Estat i ha explicat que s'ha volgut renovar la imatge, fent-la més moderna, amb un logotip que "captura l'essència del FineArt perquè li dóna elegància i serenitat i plenitud, com les que aporten les fotografies en mirar-les". Per la seva banda, el director del festival, Ramon Muntané, ha avançat que en aquesta edició destacarà l'augment d'exposicions amb obra de fotoperiodistes, amb grans noms com Gervasio Sánchez. A més, el director ha explicat que per primera vegada s'ha arribat a un acord de col·laboració amb el MNAC per exposar obra.

El regidor de Promoció Cultural, Pere Camps, ha assenyalat que la 5a edició del FineArt "vol continuar sent un punt d'atracció, un mirall que enlluerni el món sencer i mostri la riquesa cultural de la ciutat dins del món de la fotografia". Amb la voluntat que el públic identifiqui més ràpidament FineArt amb fotografia s'ha renovat la imatge gràfica fent-la molt més minimalista i més lluminosa, ha explicat el dissenyador Joan Carles Colàs. El cartell d'aquesta edició inclou aspectes i tècniques que els fotògrafs han de saber controlar per fer bones imatges, com la llum o la velocitat, i inclou l'enfoc de la càmera al titular. "Hem optat pel minimalisme perquè el catàleg del festival ja està ple d'obres vistoses i potents i nosaltres no volíem ser els protagonistes", ha explicat Colàs. El director del festival, Ramon Muntané, ha explicat que durant 21 dies el públic podrà visitar una cinquantena d'exposicions que hi haurà escampades per 22 espais singulars de la ciutat, convertits en sales per uns dies. Muntané ha avançat que l'antic celler dels vinaters d'Igualada se suma a l'oferta d'espais amb un treball fotogràfic dedicat al món del camp. Pel que fa al reclam que representen les fotografies d'alguns artistes, Ramon Muntané ha avançat que el FineArt comptarà en aquesta edició amb el treball del prestigiós fotògraf Gervasio Sánchez, Premi Nacional de Fotografia (2009). La presència del fotoperiodisme a la mostra serà major que en d'altres ocasions amb noms rellevants dins el sector com Javier Corso, Pedro Madueño o Mauricio Ramos, entre d'altres.Després de la bona acollida de la passada edició, on es va superar en un 35% els 27.000 visitants del 2015, la voluntat de l'equip de govern i la direcció de festival és igualar les xifres i, sobretot, "gaudir de la fotografia i dels espais efímers arreu de la ciutat", ha assenyalat el regidor Pere Camps.