Civilization encara el vintè aniversari amb una nova edició amb més reptes

El 1991 el món veia com es tancava finalment la Guerra Freda. Un imperi, el soviètic, es desintegrava i el mapa d'Europa canviava. El mateix any, un videojoc prenia el relleu d'un joc de taula i revolucionava el món de l'estratègia per ordinador. Civilization, el joc de crear un imperi immortal, encara ara el seu vintè aniversari amb una nova edició de la saga, la cinquena. En aquesta nova entrega, el jugador s'enfronta a nous reptes en un joc amb un funcionament més simple, uns gràfics millors i nous pobles per colonitzar el món.
Civilization encara el vintè aniversari amb una nova edició amb més reptes
Barcelona

Civilization encara el vintè aniversari amb una nova edició amb més reptes

El 1991 el món veia com es tancava finalment la Guerra Freda. Un imperi, el soviètic, es desintegrava i el mapa d'Europa canviava. El mateix any, un videojoc prenia el relleu d'un joc de taula i revolucionava el món de l'estratègia per ordinador. Civilization, el joc de crear un imperi immortal, encara ara el seu vintè aniversari amb una nova edició de la saga, la cinquena. En aquesta nova entrega, el jugador s'enfronta a nous reptes en un joc amb un funcionament més simple, uns gràfics millors i nous pobles per colonitzar el món.
Pantalla de joc de Civilization V amb el nou sistema gràfic d'hexàgons

Civilization V es renova amb la mateixa història de sempre: dominar el món.

Diplomàcia, violència, cultura i tecnologia. Són quatre dels grans motors que han marcat la història de la humanitat i el camí dels imperis. Tot plegat es troba condensat en un joc d'ordinador: Civilization.

La saga arriba al seu cinquè títol gairebé 20 anys després de la seva aparició en el món dels videojocs. Abans havia estat un joc de taula que Sid Meier va traduir al llenguatge dels ordinadors. En tot aquest temps, la saga ha sumat adeptes arreu del món que, d'una manera o d'una altra, intenten crear el seu imperi immortal.

La nova edició arriba amb millores en l'apartat gràfic i una simplificació del funcionament del joc, que s'havia anat complicant en els títols anteriors. Segons el responsable del disseny del joc, John Schafer, s'hi ha introduït un sistema d'hexàgons perquè el paisatge sembli més orgànic i la planificació de les estratègies sigui més senzilla. Això sí, el joc continua sent complicat, però no tan exigent com en edicions anteriors. A banda, hi ha l'aparició de ciutats estat i un nou format del sistema de combat molt més detallat.

Un cop més, Civilization ofereix la possibilitat de veure com hauria evolucionat el planeta des de l'edat de pedra fins a l'era espacial si el jugador hagués estat el líder d'un poble. L'objectiu del videojoc és crear un imperi del no-res i convertir-lo en una civilització que mantingui el seu poder tot i el pas del temps i l'oposició d'altres nacions.

En aquesta nova edició, el jugador pot escollir entre molts pobles ja coneguts i d'altres de nous. Hi ha personatges històrics, com Catalina la Gran, Gandhi, Bismarck, Ramsés II o Napoleó. No hi ha, però, cap líder espanyol, com sí que passava en la quarta entrega.

El joc incorpora una enciclopèdia històrica, la "Civilpèdia", per respondre a les inquietuds dels jugadors. Civilization V, evidentment, no té una fidelitat històrica perquè sempre depèn dels moviments de l'usuari, però permet consultar els fets de cada poble.

"Civilization V" arribarà a les botigues el pròxim 24 de setembre per a PC. Aquí podeu veure un tast del nou joc: