Cinc anys després de la caiguda del pont d'Esparreguera, el procés judicial segueix encallat

El pont de Magarola, construït l'any 1990 a Esparreguera, es va desplomar fa cinc anys sobre el riu Llobregat, la qual cosa va provocar la mort de dos germans que circulaven per aquesta infraestructura i de dos agents de la Guàrdia Civil quan els buscaven. L'alcalde de la localitat, Xavier Sitjà, denuncia que el procés judicial per la caiguda del pont estigui "encallat" i "en fase d'instrucció" passats cinc anys. En el cas estan implicats Foment, l'Agència Catalana de l'Aigua i l'empresa encarregada del manteniment, Copcisa.
Cinc anys després de la caiguda del pont d'Esparreguera, el procés judicial segueix encallat
Esparreguera

Cinc anys després de la caiguda del pont d'Esparreguera, el procés judicial segueix encallat

El pont de Magarola, construït l'any 1990 a Esparreguera, es va desplomar fa cinc anys sobre el riu Llobregat, la qual cosa va provocar la mort de dos germans que circulaven per aquesta infraestructura i de dos agents de la Guàrdia Civil quan els buscaven. L'alcalde de la localitat, Xavier Sitjà, denuncia que el procés judicial per la caiguda del pont estigui "encallat" i "en fase d'instrucció" passats cinc anys. En el cas estan implicats Foment, l'Agència Catalana de l'Aigua i l'empresa encarregada del manteniment, Copcisa.
Actualitzat
El pont es va desplomar sobre el riu Llobregat el 10 de juny a la matinada, després de les intenses pluges que aquell dia van afectar la zona nord de la comarca del Baix Llobregat, on es van arribar a registrar 160 litres per metre quadrat.

En el moment en què va caure, circulava pel pont un vehicle on viatjaven dos germans, que van morir, igual que dos agents de la Guàrdia Civil, que van morir l'endemà, mentre buscaven els cossos dels dos germans, desapareguts en el riu.

La família dels dos germans morts i l'Ajuntament exerceixen l'acusació particular i popular, respectivament, en el cas i consideren que el pont no va caure únicament com a conseqüència de les pluges torrencials.

De moment, en el cas estan implicats el Ministeri de Foment, l'Agència Catalana de l'Aigua (ACA) i l'empresa Copcisa, encarregada del manteniment d'aquest tram de la carretera.