Catalunya a la recerca del turisme xinès

La Setmana Santa s'ha tancat amb un bon balanç turístic a Catalunya i ara els majoristes ja pensen en l'estiu. I si es tracta d'atreure visitants, un dels països on hi ha un mercat potencial més gran és la Xina. Actualment, 20 milions de xinesos surten del seu país per fer turisme i molts més es faran el passaport per primer cop en els pròxims anys. Per atreure part del que serà el principal mercat emissor de turistes de tot el món, Turisme de Catalunya ha obert una delegació a Pequín. <br><br>
Catalunya a la recerca del turisme xinès
Barcelona

Catalunya a la recerca del turisme xinès

La Setmana Santa s'ha tancat amb un bon balanç turístic a Catalunya i ara els majoristes ja pensen en l'estiu. I si es tracta d'atreure visitants, un dels països on hi ha un mercat potencial més gran és la Xina. Actualment, 20 milions de xinesos surten del seu país per fer turisme i molts més es faran el passaport per primer cop en els pròxims anys. Per atreure part del que serà el principal mercat emissor de turistes de tot el món, Turisme de Catalunya ha obert una delegació a Pequín.

Actualitzat
Turistes xinesos que en poc més d'una setmana visiten diferents països. El paquet Portugal-Espanya-Andorra inclou estades de només dues nits a Barcelona, normalment. La gran majoria dels xinesos que van a Europa escullen en primer lloc els països més coneguts, com França, Itàlia o Suïssa. Aquests països sumen entre un 70 i un 80 per cent de les preferències.

A l'atractiu de ciutats com París i Londres, s'hi ha d'afegir un aspecte pràctic. Alguns d'aquests països tenen mig centenar de vols directes a la setmana amb la Xina, mentre que Espanya només en té quatre. I mentre a Catalunya ja es comença a debatre quin ha de ser el model turístic, l'estratègia a la Xina es basa en les xifres, és a dir, a com captar bona part d'aquest gran mercat emergent, de turistes que no busquen sol i platja, però sí, en canvi, futbol i toros.