Barcelona inicia un canvi en el seu model de transport amb cinc línies d'autobús noves

Barcelona estrena cinc línies en la primera fase d'execució del nou model ortogonal. Amb el canvi desapareixen les línies 74, 56, 30, i 10 i es reestructuren la 57 i 157.
Barcelona inicia un canvi en el seu model de transport amb cinc línies d'autobús noves
Barcelona

Barcelona inicia un canvi en el seu model de transport amb cinc línies d'autobús noves

Barcelona estrena cinc línies en la primera fase d'execució del nou model ortogonal. Amb el canvi desapareixen les línies 74, 56, 30, i 10 i es reestructuren la 57 i 157.
Redacció
Mapa de les noves línies

Barcelona estrena cinc línies en la primera fase d'execució del nou model ortogonal.

Barcelona revoluciona la seva xarxa d'autobusos amb un nou model ortogonal. La primera fase comença aquest dilluns 1 d'octubre amb l'estrena de cinc línies en substitució o reestructuració de set de les actuals.

En concret s'han posat en marxa dues línies horitzontals, la H6 i H12; dues de verticals, la V7 i la V21; i una de diagonal, la D20. Aquestes línies suposen canvis a les actuals 10, 30, 50, 56, 57, 74 i 157:

- La V12 en lloc de la línia 10

La línia 10 se suprimeix perquè el recorregut és pràcticament idèntic que el de la nova V21 (Montbau - Pg. Marítim).

- V7 en comptes de l'actual 30

La línia 30 se suprimeix perquè en gran part del recorregut se solapa amb la nova V7 (Pl. Espanya - Sarrià). El sector de Sants queda connectat amb la nova línia vertical a través de la D20, la 115 i la 50.

- La H12 reemplaça la 56

La línia 56 se suprimeix perquè en gran part del recorregut se solapa amb la nova H12 (Gornal - Besòs/Verneda). El tram entre Collblanc i la plaça d'Espanya es pot fer amb les línies D20 i 50.

La línia 50 passa a fer el trajecte entre Collblanc i Trinitat Nova. Aquest canvi elimina la necessitat de transbordament per als usuaris de la H12 que es desplacen entre l'eix de Sants i el tram més cèntric de la Gran Via. El sector de Montjuïc de la 50 queda cobert per la nova línia 150, en el marc de la remodelació del transport públic a la muntanya.

- La H6 en substitució de la 74

La línia 74 se suprimeix perquè en gran part del recorregut se solapa amb la nova H6 (Zona Universitària - Fabra i Puig). El sector del carrer de les Camèlies i part de Mare de Déu de Montserrat queda cobert per la línia 32.

- La D20 reestructura la 57 i 157

La D20 (Ernest Lluch - Pg. Marítim) substitueix el tronc comú de les línies 57 i 157, des del carrer de Collblanc fins al passeig Marítim. Les línies 57 i 157 seguiran connectant Cornellà i Sant Joan Despí amb el nou intercanviador d'Ernest Lluch.

Informació dels canvis

L'Ajuntament de Barcelona i TMB han iniciat una campanya d'informació per difondre els canvis i minimitzar els maldecaps que puguin causar. Des del dimarts 25 de setembre, hi ha prop d'un centenar d'informadors a les parades d'autobús afectades.

Totes les novetats es poden consultar en un web específic.

"V" per vertical i "H" per horitzontal

La nova xarxa d'autobusos de Barcelona anirà aplicant-se de forma progressiva en els pròxims anys fins a tenir 28 noves línies. L'objectiu és facilitar i agilitzar els trajectes amb traçats rectilinis i menys transbordaments.

En total es posaran en marxa 17 línies verticals que recorreran l'eix mar-muntanya. S'identificaran amb la lletra "V", el color verd i un número senar.

Les 8 noves línies horitzontals discorreran entre els rius Besòs i Llobregat amb la lletra "H", el color blau i números parells.

També s'implantaran tres línies diagonals, amb la lletra "D", color lila i els números 20, 30 i 40.

En la segona fase d'execució, prevista per la tardor del 2013, es posaran en marxa vuit línies més.