Un autobús acostant-se a una parada
Un autobús acostant-se a una parada
Barcelona

De punta a punta de Barcelona, en 40 minuts i amb només un transbordament, amb la nova xarxa d'autobusos

Un dels eixos de la gran aposta pel transport públic que vol fer l'Ajuntament de Barcelona en els pròxims anys és la transformació de la xarxa d'autobusos. En pocs mesos, a la tardor, començaran a funcionar cinc noves línies que travessaran la ciutat amb recorreguts en línia recta. Serà la primera fase d'un canvi que, a banda de l'itinerari, també modificarà la nomenclatura de les línies.

RedaccióActualitzat
Un dels reptes que s'ha marcat la nova xarxa d'autobusos de Barcelona és que molta gent pugui creuar Barcelona de punta a punta en menys de 40 minuts. Tot i que té una bona valoració dels usuaris, l'ajuntament vol posar al dia la xarxa actual, que considera molt desigual. Per això crearà 28 noves línies, fàcils d'identificar, perquè 17 seran verticals, que uniran el mar i la muntanya; 8 horitzontals, entre el Besós i el Llobregat, i 3 diagonals. Unes línies que conviuran amb els busos de barri i amb algunes de les línies actuals. Altres, però, quedaran substituïdes.

Així quedarà la xarxa d'autobusos de Barcelona (Font: TMB)


La nova xarxa tindrà un marcat disseny rectilini i es veurà afavorida pel sistema semafòric. D'aquesta manera, es preveu que els autobusos guanyin velocitat i redueixin sensiblement el temps d'espera. "El que s'ha fet és rectificar el recorregut en ziga zaga de moltes de les línies que tenim avui en dia", ha explicat l'alcalde de Barcelona, Xavier Trias, per qui el nou sistema "farà més fàcil la vida als barcelonins".

La implantació serà progressiva, i les cinc primeres línies funcionaran aquesta tardor. Seran dues d'horitzontals, per la Gran Via i la Ronda del Mig. Dues de verticals, de Sants a Sarrià i del passeig Marítim a Montbau, i una de diagonal, per la carretera de Sants i el Paral·lel. La tardor de l'any que ve s'implementaran vuit línies més i la resta s'anirà fent progressivament, tot i que no ha posat data. En qualsevol cas, Trias ha desmentit que es redueixi el nombre de línies.

Quan estiguin en marxa les 28 línies, la nova xarxa d'autobusos permetrà als ciutadans desplaçar-se a qualsevol punt de la ciutat fent com a màxim un transbordament.

Per Trias, "cal generar el costum d'utilitzar més l'autobús, i per això la gent ha d'entendre bé com funciona". L'alcalde, que aposta per donar prioritat als autobusos, ha assegurat que es tracta de la mesura "més important de transport públic a Barcelona els últims deu anys".
Anar al contingut