Andorra flexibilitzarà els horaris d'empreses i escoles per evitar el caos circulatori

L'agència de mobilitat andorrana s'ha proposat reduir les llargues cues i retencions de vehicles que es produeixen, sobretot cada matí, als accessos a les parròquies. El problema no és gens estrany si es té en compte que nou de cada deu habitants del Principat disposen de vehicle propi, una xifra comparable a la de ciutats com Nova York o París. Per minimitzar aquest impacte viari, l'agència de mobilitat proposa una flexibilitació d'horaris a escoles i empreses.
Andorra flexibilitzarà els horaris d'empreses i escoles per evitar el caos circulatori
Andorra la Vella

Andorra flexibilitzarà els horaris d'empreses i escoles per evitar el caos circulatori

L'agència de mobilitat andorrana s'ha proposat reduir les llargues cues i retencions de vehicles que es produeixen, sobretot cada matí, als accessos a les parròquies. El problema no és gens estrany si es té en compte que nou de cada deu habitants del Principat disposen de vehicle propi, una xifra comparable a la de ciutats com Nova York o París. Per minimitzar aquest impacte viari, l'agència de mobilitat proposa una flexibilitació d'horaris a escoles i empreses.
Actualitzat
En els últims quinze anys Andorra ha doblat el parc automobilístic i ha arribat als 900 vehicles per cada 1.000 habitants. En té 65.000, unes xifres comparables a ciutats com París, Brussel·les i Nova York. Per pal·liar aquestes retencions, el govern ha proposat la flexibilització dels horaris de les escoles i les empreses. De fet, alguns empresaris, igual que l'administració, ja tenen fixada l'hora d'entrada del personal fins a dos quarts de deu del matí. Amb tot, mentre continuï la cultura del vehicle propi en detriment del transport públic, utilitzat només en un 4%, totes les mesures seran insuficients per reduir el volum de trànsit.