PEATGES

Álvarez-Cascos rebutja l'acord d'autopistes perquè creu que seria tornar enrera

El ministre Álvarez-Cascos ha deixat clara avui la postura que adoptarà el govern en relació amb el pacte sobre peatges adoptat ahir per la Declaració de Gelida, la Generalitat, Acesa i els diferents partits polítics. El ministre de Foment ja ha explicat que el govern no pensa canviar la seva política i que amb diners públics no es finançarà la rebaixa de peatges que depenen d'empreses privades. L'executiu espanyol ha insistit en què el que sí que farà és continuar construint infraestructures lliures de peatges. Tot els firmants del pacte han tancat files per demanar serenitat i poder salvar l'acord.

Actualitzat
Els firmants del pacte de peatges, oficialitzat dijous a la conselleria de Política Terrotorial i Obres Públiques de la Generalitat, han demanat prudència després de les declaracions del ministre de Foment, Francisco Álvarez-Cascos. Álvarez-Cascos, que va parlar ahir durant la roda de premsa posterior al consell de ministres, ha rebutjat de ple l'acord i ha desqualificat la proposta afirmant que seria un retrocés canviar el sistema de autopistes de pagament actualment en vigor. El firmants de la Declaració de Gelida, impulsors del pacte, i també els representants del Partit Popular de Catalunya consideren que Álvarez-Cascos no ha rebut informació correcta del pacte firmat i han mostrat la seva confiança que en els pròxims dies o setmanes podran explicar-li el contingut de l'acord. El pacte, que era una iniciativa dels firmants de la Declaració de Gelida i de la concessionària d'autopistes ACESA, havia aconseguit el consens de tots els partits polítics catalans amb representació parlamentària, de centrals sindicals, ajuntaments i altres institucions, i havia estat avalat per la mateixa conselleria de Política Territorial. L'acord preveia l'anul·lació de l'increment de l'IVA en els peatges; la renegociació del fons de rescat de peatges, aprovat per Parlament de Catalunya però rebutjat pel Congrés dels Diputats; la redefinició del model estatal de vies ràpides, i l'eliminació, per als usuaris habituals, del cost dels peatges més gravats de la xarxa catalana, com el de Mollet i les Fonts de Terrassa.
NOTÍCIES RELACIONADES
Anar al contingut