La T-10 pujarà el 2012 un euro, fins als 9,25

El preu de l'abonament de transport públic més utilitzat de Barcelona, la T-10, pujarà fins als 9,25 euros, un euro més del fixat per a aquest 2011 (un 12% més) i la T-50/30 pujarà a 37 euros, amb un increment de 3,5 (10% més), segons ha aprovat aquest dilluns per als abonaments d'una zona el consell d'administració de l'Autoritat del Transport Metropolità. La pujada mitjana ponderada se situarà en el 7,9%.
La T-10 pujarà el 2012 un euro, fins als 9,25
Barcelona

La T-10 pujarà el 2012 un euro, fins als 9,25

El preu de l'abonament de transport públic més utilitzat de Barcelona, la T-10, pujarà fins als 9,25 euros, un euro més del fixat per a aquest 2011 (un 12% més) i la T-50/30 pujarà a 37 euros, amb un increment de 3,5 (10% més), segons ha aprovat aquest dilluns per als abonaments d'una zona el consell d'administració de l'Autoritat del Transport Metropolità. La pujada mitjana ponderada se situarà en el 7,9%.
Redacció
Després de la publicitat pots interactuar amb el player amb els següents botons Engegar/Aturar Silenciar Pujar el volum Disminuir el volum Instruccions per interactuar amb el player
imatge
Segons les dades que ha ofert en roda de premsa el conseller de Territori i Sostenibilitat, Lluís Recoder, que ha avançat que es canviarà la política tarifària i que, com més viatges faci l'usuari, més barats li sortiran, mentre que es castigarà els més excepcionals.

Per a una zona, el bitllet senzill passarà a costar dos euros, 0,55 cèntims més (38% d'augment) i, en canvi, s'abaixaran les tarifes de la T-Trimestre (de 140 a 135 euros) i de la T-mes (de 51 a 50), i la T-Jove tindrà una disminució superior al 12% a totes les zones (la d'una baixarà de 119 a 100), de manera que els joves podran adquirir un títol trimestral pagant dues T-mes.

D'altra banda, TMB ha fet públiques les mesures de racionalització de despeses per al 2012 amb l'objectiu d'estalviar fins a 56 milions d'euros. Es reduiran algunes línies i franges horàries de baix impacte i en diumenges i festius s'incrementaran les freqüències de pas d'entre 18 i 35 segons en algunes línies de metro per equilibrar l'oferta i la demanda. També es mantindrà el servei nocturn de metro els dissabtes i les vigílies de festius, que compta amb 1,5 milions de viatgers anuals i no s'allargarà el servei amb motiu d'actes lúdics com partits de futbol. Pel que fa als treballadors, TMB intentarà dur a terme una contenció de plantilles i salaris i més eficiència de gestió de personal.


NOTÍCIES RELACIONADES

VÍDEOS RELACIONATS