La Fura dels Baus estrena al Liceu un muntatge basat en dues òperes

El Liceu estrena aquest divendres el nou muntatge de la Fura dels Baus, concebut amb la participació de Jaume Plensa, un treball que parteix de dues òperes: "Diari d'un desaparegut", que és el primer cop que es presenta al Liceu, i "El castell de Barbablava", que ja ho va fer el desembre del 1954. Les dues obres comparteixen una visió de l'amor viscut com una necessitat obsessiva d'afecte i companyia. Els jocs de llum i ombres, les projeccions -molt acurades- i el llenguatge musical donen forma a un espectacle que, tot i ser auster, encurioseix de principi a final.
La Fura dels Baus estrena al Liceu un muntatge basat en dues òperes
Barcelona

La Fura dels Baus estrena al Liceu un muntatge basat en dues òperes

El Liceu estrena aquest divendres el nou muntatge de la Fura dels Baus, concebut amb la participació de Jaume Plensa, un treball que parteix de dues òperes: "Diari d'un desaparegut", que és el primer cop que es presenta al Liceu, i "El castell de Barbablava", que ja ho va fer el desembre del 1954. Les dues obres comparteixen una visió de l'amor viscut com una necessitat obsessiva d'afecte i companyia. Els jocs de llum i ombres, les projeccions -molt acurades- i el llenguatge musical donen forma a un espectacle que, tot i ser auster, encurioseix de principi a final.
Actualitzat

L'amor, la passió i l'afany de saber és el que tenen en comú les dues òperes que formen l'últim muntatge de La Fura dels Baus. L'argument n'és un atractiu, però sens dubte la música i la imatge són els que porten el pes de l'espectacle, un espectacle fet amb els sentits i per als sentits.

La gitana de "Diari d'un desaparegut", de Leos Janacek, és sensual i agosarada. Estableix una relació amb un pagès que deixa casa seva per seguir-la i es crea entre ells una relació obsessiva que encara amb temor pel que no coneix però també amb atracció.

En canvi, la protagonista femenina d'"El castell de Barbablava", de Béla Bartók, és cerebral, abandona la vida passada pel seu estimat i busca el seu lloc dins un castell ple de secrets.

Segons el director artístic del Liceu, Joan Matabosc, la representació de les dues obres respon a motius "musicals i dramatúrgics". Per la seva banda, el director musical de l'obra, Josep Pons, ha assenyalat que la rítmica de les obres la dóna el fet que totes dues estiguin fetes en l'idioma original: txec i hongarès.