60 botigues participen al segon concurs d'aparadors de Barcelona

60 botigues participen al segon concurs d'aparadors de Barcelona

60 botigues participen al segon concurs d'aparadors de Barcelona

ACN Barcelona.-60 comerços han participat en la segona edició del concurs d'aparadors que organitza l'Ajuntament de Barcelona, un certamen que, el 2015 va animar 49 botigues, i que busca sobretot, fer visible i promocionar la feina dels comerciants d'aquests barris que, tal com ha explicat en declaracions a l'ACN la regidora Montserrat Ballarín, ''aporten riquesa, sostenibilitat'' als barris alhora que ''milloren la convivència i els fan més alegres i segur''. Per Ballarín creu que és una tasca ''silenciosa'' que es vol posar en valor. Enguany, el premi és l'assessorament comercial personalitzat valorat en 1.000 euros, per ajudar als petits comerciants a ''professionalitzar'' el seu negoci en un entorn competitiu.

La campanya d'enguany s'ha centrat en nou barris, el de Roquetes, Ciutat meridiana, Torre del Baró i Trinitat Nova, a Nou barris; Trinitat Vella, Bon Pastor i Baró de Viver, a Sant Andreu; el barri de Besòs-Maresme, a Sant Martí, i la Marina, a Sants-Montjuïc. Un total de 60 comerços, 11 més que l'any passat, han presentat la fotografia del seu aparador i a final de gener, el jurat farà públic el veredicte, escollint el millor aparador de cada barri. Per escollir-ho, el jurat valorarà la sostenibilitat de la decoració, el disseny, l'originalitat, l'estètica i l'atractiu. El premi és un assessorament comercial personalitzat valorat en 1.000 euros, que té per objectiu millorar els elements de gestió interna i externa de cada establiment per tal de contribuir a la seva sostenibilitat econòmica, increment de la quota de mercat, modernització de l'establiment i dels canals de comunicació. Per Montserrat Ballarín, regidora de Comerç i Mercats de l'Ajuntament de Barcelona, és important que els petits comerciants entenguin que ''han de ser competitius'' i avançar ''cap a la professionalització'' per aconseguir que el comerç de la ciutat sigui ''potent''. A banda, però, de fomentar el consum de proximitat i la fidelització dels clients, per Ballarín l'objectiu final del premi és visibilitat la tasca d'aquests comerciants sovint ''silenciosa'' ja que, a més de vendre, considera que ''aporten riquesa i sostenibilitat, milloren la convivència i fan més alegres i segurs els barris''.