El Super3 creix! Estrena, el 10 d'octubre

El 10 d'octubre es posarà en marxa el SX3, el nou projecte infantil de la Corporació Catalana de Mitjans Audiovisuals (CCMA), amb una oferta transmèdia, omnicanal i multipantalla per mantenir en el món digital els valors de comunitat i servei públic. El SX3 neix amb l'esperit d'accedir a nous públics i crear nous continguts centrats en l'usuari. Serà molt més que un canal de televisió, ja que reneix com una plataforma digital de continguts de vídeo i àudio adreçats al públic infantil.

El SX3 tindrà dos mons específics adreçats a diferents franges d'edat, amb contingut, grafisme i vies de difusió propis: l'S3, per a la primera infància, i l'X3, per als nenes i nenes més grans i preadolescents. La imatge gràfica de les marques l'ha dissenyat internament el Departament de Grafisme de la CCMA. Les músiques de l'S3 les ha fet Àlex Almirall, i les de l'X3, Ferran Resines, de l'estudi Caballo Grande.

La concepció del SX3 ha estat digital-first, és a dir, que els continguts s'han pensat des del consum digital d'origen. I, en el cas dels adreçats al públic de l'X3, amb una voluntat transmèdia. També s'han redefinit les vies de difusió i s'ha millorat la usabilitat en l'àmbit digital, i s'han capgirat les formes de promoció, tant de la marca com del contingut.

A Catalunya hi ha més d'un milió de nens i nenes menors de catorze anys i el SX3 vol tornar a convertir-se en el seu imaginari infantil i en el seu referent en entreteniment amb reposicionament de la marca.
 
Així mateix, el SX3 potenciarà que els nens i nenes i les escoles siguin generadors de continguts; impulsarà el concepte de comunitat, territori, proximitat i interacció; incidirà en la funció de servei públic i crearà un nou espai d'acompanyament per a famílies i mestres. Entre els seus objectius també hi ha el foment urgent de la llengua i la presència de les diferents varietats dialectals.
 
Pel que fa als continguts, el SX3 vol tornar a ser motor de la indústria de l'animació en català i, alhora, convertir-se de nou en un referent en anime japonès. També crearà un star-system propi, donarà visibilitat als generadors de contingut en català ja existents i incrementarà la col·laboració amb creadors de l'àmbit cultural infantil.
 
El SX3 serà un transmissor cultural i patrimonial vinculat al país i crearà nous formats itinerants pel territori. També tindrà una relació constant i bidireccional amb les institucions.
 
Tot un món a les teves mans
 
El SX3 neix com una plataforma 100% digital, per acostar tots els continguts i productes a l'usuari a tot arreu i des de qualsevol dispositiu. Per això, s'ha fet una aposta extraordinària des de l'entorn digital, amb el desplegament de producte digital més ampli fet mai per a una marca de la CCMA fins avui. Així, la posada en marxa del SX3 inclourà una app nova per a televisors intel·ligents, una app nova per a mòbils i tauletes, un web responsiu nou, l'actualització de la skill d'Alexa, canals nous a les xarxes socials i una oferta sonora nova en podcast, amb Catalunya Ràdio.
 
L'objectiu de la creació de tots aquests productes digitals ha estat poder donar resposta a tres públics molt diferents: nens petits, nens més grans i adults. Per això, s'ha treballat per oferir una proposta de producte digital i de plataformes diferenciada per a cada audiència i que, alhora, sigui coherent i pugui conviure sota el mateix ecosistema.
 
Un gran nombre de productes digitals nous
 
·Una app de vídeo nova per a televisors connectats i un servei d'HbbTV, que oferirà, a més de l'emissió en directe, els catàlegs de sèries i programes de l'S3 i l'X3 a la carta, amb una experiència d'usuari pensada per gaudir-ne a la pantalla gran i una oferta de continguts especialment orientada cap a la música i els continguts en anglès.
 
· Una app nova per a mòbils i tauletes, iOS i Android, que permetrà portar tota l'oferta de sèries i programes de l'S3 i l'X3 també sempre a la butxaca, amb una funcionalitat extra pensada especialment per als pares i mares, que els permetrà controlar el temps de consum de cada sessió. Aquesta nova app integra, a més a més, la possibilitat d'incorporar-hi el carnet virtual, la clau per accedir a un munt d'activitats i experiències al llarg del territori.
 
· Un web responsiu nou, pensat perquè tant els infants com els adults hi trobin el que busquen. Aquí, els petits no només hi trobaran tota l'oferta de sèries i programes de l'S3 i l'X3, sinó que també podran accedir a jocs, testos, eines de dibuix i les noves Zona S3 i Zona X3, uns espais pensats per a la comunitat i la participació. 
 
Al web també s'estrenarà un vertical dedicat directament a Famílies i escola, en què els adults trobaran articles, anàlisis de contingut, propostes, activitats i tot tipus de recursos destinats a acompanyar el seu rol com a tutors. A banda, al web no hi podia faltar el carnet: des d'aquí es podran fer els nous carnets i gestionar totes les dades d'usuari.
 
· Una skill d'Alexa de l'S3 actualitzada, que oferirà una col·lecció triada de contes de l'S3 en format sonor, perquè els més petits de la casa puguin gaudir de la narrativa sense necessitat d'una pantalla. La skill, dissenyada pensant en nens d'entre dos i cinc anys, incorpora diàlegs divertits perquè l'infant en gaudeixi mentre cerca el conte següent.
 

S3

L'S3 és el món del SX3 adreçat a la primera infància. La imatge gràfica està basada en figures geomètriques arrodonides i té el color corall com a color predominant. Tot plegat, orientat a generar un entorn en què infants i famílies puguin aprendre, compartir moments i es diverteixin amb els continguts. 

Els espais de producció pròpia tindran presència a l'S3 amb l'estrena de "Titó" i "L'hora de berenar", i amb els programes "Mic" i "Una mà de contes", ja coneguts i estimats pels més petits. L'S3 estrenarà sèries d'animació noves per acompanyar els més petits en els seus descobriments i la música hi jugarà un paper molt destacat, com "Fa La Là", "Uau Ka Kau", "Numberblocks" o "Jasmine & Jambo".

X3

A partir del 10 d'octubre, el públic de l'X3 coneixerà noves cares que s'afegiran a d'altres de ja conegudes, com la presentadora i els reporters de l'"InfoK" o la cuinera del "Manduka". Ara arriben nous continguts amb nous protagonistes, com el magazín interactiu "Ràndom", la ficció transmèdia, "Projecte Beta", l'aventura interactiva, "Lara i Kali" o el concurs d'entreteniment "Influenx3r". I els més nostàlgics tenen una cita amb "L'hora boomer" per recuperar els espais mítics que guarden a la memòria.  

També arriben a la franja de l'X3 noves sèries d'animació i de ficció. L'anime japonès tindrà una gran representació amb "Inazuma Eleven", "Guardians de la nit: Kimetsu no Yaiba", "Ronja, la filla del bandoler", "Haikyu!!" i els nous capítols d'"El detectiu Conan". I pel que fa a la ficció, les estrenes seran "ZombieLars", "Theodosia" i "Hoodie".

 

L'oferta sonora en podcast del SX3

Una de les novetats del SX3 serà l'oferta sonora, amb Catalunya Ràdio i a través del podcast. Entre els projectes d'àudio de Catalunya Ràdio hi ha les propostes consolidades de "L'ofici d'educar", amb Elisabet Pedrosa, i "Kidsx3", amb Pau Guillamet, com a espais adreçats a "Pares i escoles". Els més petits de l'S3 trobaran continguts nous a "Van fer història", amb Sònia Vicent Ortega; "Superheroïnes", amb Sònia Ferrer i Ferran Aixalà, i els contes en anglès "Tell me un tale", amb Rebecaa June Moon. I els joves de l'X3 tindran l'espai "Kids", amb David Its Me i Farners Pei Hong. 

 

 

Anar al contingut