Catalunya

Dos enginyers venen targetes T-10 fins a un 50% més barates gràcies al patrocini

Dos enginyers de la Universitat Politècnica de Catalunya (UPC) han ideat un sistema que rebaixa fins a la meitat el preu de la targeta de deu viatges del transport públic integrat de Barcelona, la T-10. La iniciativa es diu Promobilletes i consisteix a incorporar publicitat en l'enviament dels títols amb un sobre a casa del comprador. D'aquesta manera, el cost del bitllet queda repartit entre l'usuari i l'empresa patrocinadora.

RedaccióActualitzat
A través del web d'aquesta iniciativa, els usuaris poden triar entre les diferents promocions que s'ofereixen i fer la seva comanda. D'aquesta manera, la T-10, que des de l'1 de gener val 9,25 euros, passa a costar entre 4 i 8 euros, segons la promoció.

El comprador rebrà el bitllet a casa seva en un termini de dos o tres dies, sense cap cost addicional. I, en el sobre, s'hi adjuntarà la publicitat de l'empresa patrocinadora. De moment, ja s'han registrat més de cent comandes des de divendres passat. En el moment de redactar aquesta informació, no hi havia més lots disponibles perquè estaven a l'espera de trobar patrocinador.

L'Autoritat del Transport Metropolità (ATM), l'entitat emissora d'aquests bitllets, està estudiant la legalitat d'aquesta mesura i ja s'ha posat en contacte amb els promotors d'aquesta idea.

Els ideòlegs de la iniciativa, Daniel Martínez i Guillem Mateos, es reuniran dimecres amb l'ATM per estudiar el cas, però el primer ja ha avançat que "no hi hauria d'haver problemes". "Comprem els bitllets i els acompanyem de publicitat", ha afirmat Daniel, que considera que el procés és legal perquè no es modifica en cap moment el bitllet.

Segons han dit els seus promotors, el web rep 10.000 visites al dia i l'objectiu que tenen és fer 5.000 enviaments la setmana. Encara no està tancat cap acord amb cap patrocinador, tot i que ja n'hi ha uns 200 d'emparaulats i el correu electrònic és una "bogeria" de nous interessats. Els descomptes que ofereixen respecte el preu de venda habitual oscil·len entre el 10 i el 50%, en funció del patrocinador.
VÍDEOS RELACIONATS
Anar al contingut