Barcelona

Nadal acusa el govern de contradir-se en els 80 km/h frustrats per l'anticicló

El socialista Joaquim Nadal ha dit que és contradictori que el govern hagi retardat la supressió dels 80 km/ hora als accessos de Barcelona, frustrats per l'anticicló. Nadal ha censurat que durant la campanya electoral CiU critiqués la mesura i ara reconegui que ajuda a reduir la contaminació.

Actualitzat
Joaquim Nadal ha parlat al Parlament dels polèmics 80 quilòmetres per hora que, a partir d'avui, havien de començar a desaparèixer progressivament però que no ho han fet a causa del bon temps.

Nadal ha declarat que "l'anticicló ens situa davant del zenit de la posició erràtica, tant que ningú entén on som". Joaquim Nadal ha afegit que "hi ha hagut una marxa enrere radical i el govern reconeix que la mesura tenia a veure amb la seguretat viària i amb la contaminació mediambiental i que, per tant, la forma d'aplicar-la i la forma d'explicar-la desvirtuen una promesa electoral feta des de la demagògia".

Els 80 km/h, frustrats per l'anticicló

El primer comiat a la "zona 80", que estava previst per aquest dilluns a l'autovia de Castelldefels, la C-31 sud, i l'autopista del Garraf, la C-32 sud, haurà d'esperar, i tot per culpa del bon temps que s'espera per les pròximes hores a Catalunya.

El conseller de Territori i Sostenibilitat, Lluís Recoder, ha explicat aquest diumenge en una visita a Perafita que aquest dilluns no es podrà circular a més de 80 km/h en els accessos a Barcelona com s'havia anunciat des del Departament d'Interior. Recoder ha explicat que han pres aquesta decisió després que el Servei Meteorològic de Catalunya ha alertat que el país viu "una situació anticiclònica intensa" i que si es permet excedir la velocitat dels 80 km/h la qualitat de l'aire de l'àrea metropolitana se'n podria ressentir.

Davant d'aquesta advertència meteorològica, el govern de la Generalitat ha decidit fer marxa enrere i congelar unes hores més una mesura que havia generat molta expectativa. Amb tot, el conseller, que ho ha anunciat també a través del seu Twitter, ha volgut matisar que el pla de correcció de la contaminació de l'aire ja preveu flexibilitzar la velocitat variable a la baixa en aquests casos.

L'increment del límit de velocitat previst per aquest dilluns a la C-31 sud i a la C-32 sud era el primer pas per suprimir la velocitat variable en 53 dels 78 quilòmetres on ara s'aplica. Després d'aquestes dues vies i fins a l'1 de març, està previst que es vagin retirant la majoria de senyals fixos que limiten la velocitat en les altres vies d'entrada a Barcelona, com l'A-2 -que tindrà trams de 100 i de 80-, l'AP-2 -amb trams de 120 i 100-, la C-16 -amb trams de 90 i 80-, la C-58 -que es mantindrà en els 80 perquè està en obres-, els túnels de sortida de la B-20 -de 100 a 80- i la C-31 a Badalona -que tindrà trams de 120 i de 80.
VÍDEOS RELACIONATS
Anar al contingut