EGM, segona onada 2023

Catalunya Ràdio, líders destacats en podcast i l'emissora que més creix a l'EGM

El "Tot gira" és el magazin esportiu líder dels caps de setmana, que coincideix amb un creixement d'"El matí", "La tarda" i el "Tot costa"

Actualitzat

Catalunya Ràdio marxa de vacances amb 614.000 oients diaris, en la que és la segona millor onada de l'EGM des del 2019: és l'emissora preferida entre els menors de 24 i 34 anys i també té el perfil més femení de la ràdio generalista.

Catalunya Ràdio incrementa el lideratge en podcast

L'emissora lidera el rànquing de consum de podcast, amb 103.000 oients diaris, de dilluns a divendres: una xifra que, a més de suposar un increment del 28.8%, supera amb molt de marge la Cadena SER, que amb 76.000 ocupa la segona posició, i RAC1, que és tercera amb 45.000. 

Un lideratge reforçat per l'estrena de podcasts com "Parem l'antena" de Manel Alías i "El llindar", amb direcció de Toni de la Torre i la veu de Jordi Boixaderas, i l'èxit de "Les Teresines, pim, pam pum", amb La Cubana.

A més dels reconeixements públics obtinguts per "Comarcal 947" i "Mix 97", guardonats com a millors podcasts en català de no-ficció i ficció en català en els Premis Sonor.

134 milions de reproduccions d'àudio i vídeo

Aquesta és la xifra acumulada fins ara aquesta temporada a totes les plataformes: un 81% més en comparació a la 2021-2022. 

Als mitjans digitals de la CCMA l'increment de les reproduccions d'àudio ha estat del 7%; a les aplicacions mòbils, del 10%. A plataformes de podcast com Spotify o Apple Music, s'han doblat aquestes reproduccions. L'increment és del 78%, si es comparen les dades d'abril i maig amb els mateixos mesos del 2022.

Catalunya Ràdio també creix en el consum de continguts en streaming, i obté 59.000 seguidors diaris, també en la franja de dilluns a divendres.

Som l'emissora que més creix

Gràcies a l'increment d'audiència obtingut per "El matí de Catalunya Ràdio" que, amb Laura Rosel, aconsegueix 443.000 oients diaris en el tancament de la segona onada: una xifra que suposa un increment de 49.000 oients respecte a l'anterior, un 12,4%.

La gran majoria de programes de Catalunya Ràdio incrementen la seva audiència respecte a les últimes dades de l'EGM: "La tarda", amb Elisenda Carod, segueix a l'alça i se situa en 134.000 oients diaris, amb un increment de 32.000 respecte a l'onada anterior.

També supera la barrera dels 100.000, el "Tot costa" de Jordi Costa i Sonia Gelmà, amb 105.000. Una xifra que s'incrementa amb els 45.000 que aconsegueix la seva emissió per Esport3.

El "Popap", amb Mariola Dinarès, i l'informatiu "Catalunya migdia", obtenen en aquesta onada 68.000 oients diaris cadascun. L'informatiu "Catalunya nit", amb Kilian Sebrià, obté 30.000 oients diaris.

L'"XL", amb Roger Carandell, Marta Montaner i Juliana Canet, també creix i se situa en 48.000 oients. I "La nit dels ignorants 3.0", amb Xavier Solà, incrementa la seva audiència i arriba als 63.000 oients diaris. 

"El búnquer", amb en PeyuJair Domínguez i Neus Rossell, acredita 43.000 oients diaris a l'antena de Catalunya Ràdio. I, digitalment, en comparació a la temporada anterior, creix un 48% en nombre de reproduccions a totes les plataformes on es distribueix, i un 21% de mitjana, pel que fa a usuaris únics. 

Amb més de 400.000 reproduccions aquest mes de maig, va aconseguir la segona millor audiència de la història del programa. 

El cap de setmana, lideratges del "Tot gira" i "Kids XS"

El magazin esportiu dirigit per David Clupés és el referent amb 209.000 oients. I "El suplement", amb Roger Escapa, augmenta substancialment la seva audiència els dissabtes, en què arriba als 444.000 oients.

El "Kids XS", amb Pau Guillamet i Txell Bonet, també lidera la seva franja amb 71.000 oients els dissabtes. I "Crims", amb Carles Porta, també és el programa més escoltat de la seva franja els dissabtes amb 48.000 oients. A més, les reproduccions dels continguts del programa a totes les plataformes digitals on es distribueix han crescut un 113% respecte a la temporada anterior

Líders a Lleida, novament

Catalunya Ràdio és l'emissora més escoltada a les comarques de Ponent per cinquena onada consecutiva. A les bones xifres s'hi afegeix el fet que som la que més creix a les comarques de Barcelona i Girona. 

Catalunya Informació, el canal informatiu de referència, guanya 19.000 oients respecte a l'onada anterior, és a dir, un 22,3% més, i suma una audiència total de 105.000, de dilluns a divendres. iCat aconsegueix una audiència de 24.000 oients diaris i Catalunya Música, de 23.000 oients.  

RAC1 lidera el rànquing d'emissores més escoltades en aquesta segona onada del 2023 amb 894.000 oients; Catalunya Ràdio la segueix amb 614.000 oients diaris; la SER està en tercera posició amb 374.000, i la COPE, a la quarta, amb 228.000.

ARXIVAT A:
Catalunya RàdioEGM
Anar al contingut