Catalunya Ràdio aposta per nous formats i la captació de nous públics
Temporada 2019-2010

Catalunya Ràdio aposta per nous formats i la captació de nous públics

El nou estudi d'iCat ha acollit la presentació de la temporada d'aquest any, que arrenca dilluns amb la setena temporada d'"El matí de Catalunya Ràdio", amb Mònica Terribas

Actualitzat

El director de Catalunya Ràdio, Saül Gordillo, ha presentat avui, a l'estudi 2 d'iCat, les principals novetats de la temporada 2019-2020 de la ràdio pública i nacional de Catalunya, que engega amb el lema "Dins teu". Gordillo ha començat subratllant el principal objectiu de la temporada:

"Situa l'oient al centre de la programació i orienta els continguts per potenciar la proximitat, donant-los molt més protagonisme."

Les "prestacions tecnològiques" que presenta Catalunya Ràdio aquesta temporada, amb nou estudi 2 d'iCat renovat tecnològicament i amb una "skill" pròpia a l'assistent de veu Alexa d'Amazon, permetran, segons Gordillo, "avançar de manera rellevant cap a la ràdio visual, per connectar amb els nous oients, que ja són també usuaris":

"Fem ràdio pensant en l'FM i també en les noves maneres de consum d'àudio."

El nou estudi està equipat amb quatre càmeres i recorda més "un plató de televisió que un estudi de ràdio convencional", com ha declarat Santi Faro, cap de Continguts de Catalunya Ràdio, per donar resposta tant als nous formats com als nous públics que consumeixen continguts en aquests nous formats. L'estudi d'iCat disposa d'un tractament acústic personalitzat, equipament d'àudio d'última tecnologia, un "videowall" d'alta qualitat, quatre càmeres i la il·luminació necessària per a la realització de vídeo.

"El matí de Catalunya Ràdio" acabarà amb l'"esclat d'humor" de "L'apocalipsi"

La nova temporada 2019-2020 començarà el dilluns 2 de setembre a les 6.00, amb "El matí de Catalunya Ràdio", amb Mònica Terribas al capdavant de l'equip del programa en la seva setena temporada. Terribas ha assegurat que l'objectiu és "obrir com més finestres millor per escoltar la veu de la gent", amb més unitats mòbils al carrer i també amb un espai d'entrevistes per a estudiants de periodisme i un espai sobre el futur climàtic del planeta. I amb noves incorporacions, com Montse Barcon, Quim Olivares i Robert Prat.

Mònica Terribas ha explicat també que aquesta temporada "El matí de Catalunya Ràdio" ha decidit acabar cada dia "amb un esclat final d'humor, rient amb gent candidata a ser salvats des d'un punt de vista ètic"... Salvats de "L'apocalipsi". Aquest concurs, amb Elisenda Carod, Elisenda Pineda i Charlie Pee, és una de les principals apostes d'entreteniment de la nova temporada.

Amb el pretext humorístic que el món s'acaba, dos concursants –un de famós i un d'anònim– competiran diàriament per salvar la pell. "Decidirem quin dels dos ha de sobreviure per formar un nou món", ha dit Elisenda Carod. El programa, que "trenca amb la idea que l'humor és cosa d'homes", segons ha puntualitzat Santi Faro, s'emetrà cada dia en "streaming" de vídeo des de l'estudi 1 de Catalunya Ràdio.

"Catalunya migdia", amb Òscar Fernández i Empar Moliner al capdavant, manté el seu nivell d'exigència amb la responsabilitat de ser l'informatiu líder de la ràdio a Catalunya en la seva franja horària. Fernández ha promès:

"Tornarem a intentar fer un informatiu una mica menys seriós i sé que no ens en sortirem." Empar Moliner ha puntualitzat: "Fa quatre anys que volem fer una segona hora més humorística, però portem quatre anys amb notícies que ens fan patir molt."

"Estat de Gràcia" i el nou "APM?" fraccionen la franja de la tarda

Una altra de les novetats de la temporada afecta "Estat de Gràcia", amb Roger de Gràcia, que passa de tres a dues hores de durada, de 4 a 6 de la tarda. Santi Faro ha recordat que "Catalunya Ràdio va ser la primera que va renovar la franja de la tarda, amb un sol programa, i ara que les formes de consumir ràdio han canviat, la ràdio pública ha decidit fer un canvi arriscat, agosarat i justificat amb un "Estat de Gràcia" més curt "que destil·larà el bo i millor del programa".

Roger de Gràcia ha assegurat que el nou programa, "serà un tro, tot energia". I ha presentat la col·laboració fixa diària del dibuixant Juanjo Sáez, que s'unirà a Maria Rovira, "Sherman", en un programa que conservarà la seva nòmina de col·laboradors setmanals i que "remataran" cada dia David Olivares i Adam Martín, amb un final de festa per repassar les paraules, els moments i les coses absurdes que fan feliç la gent. "I a les set a casa", ha conclòs Roger de Gràcia, insinuant un hipotètic títol per a la temporada de l'any vinent. Una legislatura que promet.

L'aterratge de l'espai d'humor "Alguna pregunta més?" ("APM?"), amb Xavi Cazorla, Ernest Codina i Joel Díaz, a les tardes de Catalunya Ràdio és una de les grans novetats de la temporada. De dilluns a divendres, de sis a set, "APM?" transformarà el drama diari de l'actualitat en "la millor hora de comèdia que s'ha parit mai", amb un equip carregat de novetats, al qual se sumen també Elisabet Espuny, Ana Polo, Gerard Jubany... i amb "dues incorporacions de luxe", en paraules de Cazorla: Jair Domínguez i en Peyu.

"Els catalans sempre hem pensat que tenim molt de sentit de l'humor, com els anglesos; doncs ara ho veurem", ha augurat Joel Díaz.

El nou informatiu "Catalunya nit" és doblement nou: canvia el nom del programa i tindrà nou tàndem format per Kílian Sebrià i Laura Rosel. Sebrià ha dit que afrontarà la primera hora més informativa del programa "amb molta força per explicar tot el que passa amb la bona feina d'un equip molt musculat". I Rosel, que s'ha mostrat "molt orgullosa" d'unir-se al servei públic de Catalunya Ràdio:

"'La segona hora' serà per explicar i analitzar l'actualitat amb els que millor la coneixen, els periodistes."

I Kílian Sebrià ha promès:

"Lluitarem contra la mentida amb nocturnitat i farem una rebel·lia a les ones cada dia."

"Les dones i els dies" s'incorpora al cap de setmana

"El suplement" reforçarà aquesta temporada l'"esperit de cap de setmana" amb la voluntat de "marcar l'agenda informativa i potenciar l'entreteniment", ha declarat Roger Escapa, que ha anunciat les noves incorporacions que ajudaran a fer-ho possible: Gema Herrero i Toni Padilla, que els dissabtes "tenen el repte de no parlar de futbol". Els diumenges comptaran amb Jon Sindreu i Toni Rodon, que explicaran què passa al món i, sobretot, per què passa, i amb un "El dominical" ampliat de dotze a una, amb més sàtira, menys rigor i, sobretot, amb més cultura.

El dissabte, "El suplement" tancarà amb l'espai "Mans", amb Quim Rutllant i Ester Plana, i el diumenge, obrirà el dia amb Elisabet Pedrosa i "L'ofici d'educar", i el tancarà amb Paula Molés i "Un restaurant caníbal a Berlín".

Una de les novetats dels caps de setmana és "Les dones i els dies", un programa amb un marcat "caràcter reivindicatiu i històric", que neix amb la voluntat de "posar a la ràdio el que se sent al carrer des de fa temps, que les dones han estat invisibilitzades", ha declarat amb Montse Virgili, que el dirigirà i presentarà. Serà un programa "temàtic", que parlarà de la bellesa, de l'art, de la música... amb vocació que "l'escoltin les dones i els homes; no volem guetos, volem ser-hi".

Els esports també són un dels plats forts de la graella del cap de setmana, amb l'orquestra de "LaTdT", dirigida per Ricard Torquemada, que es posa al capdavant per segona temporada:

"Els segons anys són molt més difícils que els primers perquè hem de mantenir el camí vertiginós".

Una altra de les novetats és el programa "Adolescents iCat", d'iCat, que passa de setmanal a diari i a tenir també franja a Catalunya Ràdio, de dilluns a divendres a les 00.30. L'equip liderat per Roger Carandell es va acostar durant el seu primer any en antena als dos milions de reproduccions a YouTube i aquest any seran els encarregats d'estrenar el flamant estudi 2 d'iCat amb la col·laboració de Juliana Canet, Sir Joan, Pol Gise, Long Li Xue, i la incorporació de Marta Montaner, Bru Esteve i Miquel Castany.

Amb continguts dirigits al públic més jove –de 15 a 22 anys–, l'equip del programa seguirà l'actualitat aprofundint en aquelles temàtiques que més interessen al seu "target", que amb una mitjana d'edat de 23 anys s'ha fet un lloc entre l'audiència jove.

Catalunya Ràdio, primera emissora generalista en català a l'Alexa d'Amazon

Saül Gordillo ha presentat una "skill" per sentir el directe de l'emissora des de qualsevol dispositiu amb l'assistent de veu Alexa. Catalunya Ràdio es converteix en la primera emissora generalista en català que oferirà una "skill" pròpia a Amazon, el pròxim mes de setembre:

"La ràdio és el mitjà que millor s'està adaptant als reptes tecnològics i Catalunya Ràdio dedica la seva energia a posar àudios en català i de qualitat en aquest entorn digital tan complex."

"Catalunya Ràdio continua sent pionera amb aquests avenços tecnològics, que volem posar al servei dels oients, que ja són usuaris, amb imatge pròpia, amb identitat sonora i amb tot un seguit de prestacions", ha afegit Gordillo. El Grup d'Emissores està preparant aplicacions pròpies d'Alexa per poder sentir els directes de totes les seves emissores: Catalunya Ràdio, iCat, Catalunya Música i Catalunya Informació.

Els usuaris de Catalunya Ràdio, que ja disposen de deu podcasts temàtics des de fa unes setmanes, també comptaran, a partir de la setmana vinent, amb un nou canal de Telegram, la plataforma de missatgeria instantània que potencia la privacitat dels usuaris i no depèn dels algoritmes habituals a internet.

 

ARXIVAT A:
Top CatRàdioCatalunya Ràdio
NOTÍCIES RELACIONADES
VÍDEOS RELACIONATS
ÀUDIOS RELACIONATS
GALERIES RELACIONADES
Anar al contingut