Vueling promet menys retards aquest estiu: "Tindrem 10 avions de reserva"

Vueling inverteix en avions i tripulacions de reserva per evitar els retards a l'aeroport del Prat d'ara fa un any, segons explica el president de la companyia a TV3

RedaccióActualitzat

L'aeroport del Prat superarà aquesta Setmana Santa els dos milions de seients programats. O el que és el mateix, des d'ahir fins Dilluns de Pasqua, les companyies aèries han previst una oferta de gairebé 11.000 vols.

I a les portes d'una nova temporada d'estiu, l'organisme que coordina la gestió del trànsit aeri, l'Eurocontrol, avisa que s'acosten uns mesos complicats, amb un espai europeu al límit.

El 2018 els retards dels vols es van doblar i l'aeroport del Prat ho va patir especialment. N'hem parlat amb el president de Vueling, que ha invertit en avions i tripulacions de reserva per evitar que es repeteixi la situació d'ara farà un any.

 

 

Javier Sánchez-Prieto, president de Vueling, assegura que confia que aquest estiu no sigui tan complicat, malgrat que les previsions d'Eurocontrol no són gaire optimistes. La companyia inverteix 30 milions d'euros extres per millorar l'operació i els recursos.

"Aquest estiu Vueling tindrà 10 avions de reserva durant el punt més àlgid de l'estiu i 40 tripulacions de reserva. Això és una aerolínia de mida mitjana que tenim aturada i preparada per gestionar incidències."

Prieto explica que també han revisat les destinacions en què operen per reduir els problemes:

"Algunes de les destinacions que o bé no són rendibles o bé les operacions són relativament complexes, les estem reduint. Dit això, la reducció no arriba al 0,5% de l'operació total de Vueling."

 

Culpa de la gestió de l'espai aeri

Malgrat tot, Vueling assegura que els retards i cancel·lacions de l'estiu passat, que van situar el Prat entre els aeroports europeus amb menys puntualitat, s'inscriuen en un context europeu de congestió del trànsit aeri.

"El 59% dels retards són per causa de falta de personal o falta de capacitat en la gestió del trànsit aeri. L'avantatge és que aquest problema té solució. L'espai aeri continua sent gran i el que calen són més recursos i més mitjans per poder gestionar el nombre creixent de vols."

Però en el cas de l'aeroport català s'hi afegeix la dependència del control de Marsella, sacsejat per les vagues.

"Estàs en un avió, està tot preparat. La tripulació està preparada. Vueling està preparada per sortir. Però hi ha una limitació de trànsit, el que en l'argot en diem un 'slot', que no et permet sortir. I de vegades has d'esperar 40 minuts. És una situació molt frustrant per a tots els que formen part de Vueling, perquè no pots fer res."

 

 

El "seny" i el Brexit

Amb Brussel·les expectant pel desenllaç del Brexit, Sánchez-Prieto defensa que el grup IAG, al qual pertany Vueling, però també British Airways, és espanyol, i per tant estarien legalment coberts. I conclou que tot plegat no els hauria d'afectar.

"Nosaltres confiem que al final imperarà el seny."

ARXIVAT A:
Aeroports
VÍDEOS RELACIONATS
Anar al contingut