Després de la publicitat pots interactuar amb el player amb els següents botons Instruccions per interactuar amb el player

Vehicles destrossats i una vida professional trencada per pilones de trànsit al Tibidabo

Els veïns d'una zona residencial del Tibidabo es queixen que les pilones que hi ha a l'accés al carrer de casa seva, de tant en tant, s'aixequen mentre hi passen per sobre amb el seu vehicle

Oriol Llach EstrellaActualitzat

Els veïns d'una zona residencial que hi ha a tocar del Tibidabo ja fa temps que no estan tranquils. El motiu? El sistema de pilones que regulen l'accés de vehicles als carrers on hi ha casa seva.

Entre la cinquantena de persones que viuen en aquests tres carrers han comptabilitzat un mínim de deu incidents. De tant en tant, les pilones baixen en el moment d'entrar però pugen sobtadament mentre el seu vehicle està passant-hi per sobre. El resultat: serioses destrosses en els cotxes. 

Dos vehicles, un entrant i l'altre sortint, del recinte residencial on hi ha ubicades dues pilones (CCMA)

Però a banda de danys materials, el cas més greu és el de l'Ignasi Fernández Sanza, a qui li va passar el mateix mentre hi passava amb la moto ara farà tres anys. Com a conseqüència de la caiguda, va patir lesions severes a la mà i al canell i es va haver de sotmetre a set operacions.

L'Ignasi era cirurgià plàstic. Ja no ho és perquè no ha pogut practicar cap més intervenció a quiròfan perquè ha perdut la mobilitat en diverses parts de la mà. "M'ha quedat el dit que no el puc moure", explica, "tinc problemes per fer la pinça. No puc tancar ni tampoc puc moure el canell amb normalitat. Vaig fer un munt de sessions de recuperació, de fet, encara faig fisioteràpia cada dia."

"Em vaig sotmetre a un tribunal mèdic i no em deixen operar"

La mà d'Ignasi Fernández Sanza després de set operacions quirúrgiques per l'accident que va tenir amb una de les pilones (CCMA)

L'Olívia i l'Andreas són un matrimoni que són veïns de l'Ignasi. Han patit destrosses en dos cotxes. A ell li va passar fa tot just tres mesos.

En el seu accident, ningú va prendre mal i l'assegurança es va fer càrrec de totes les despeses. Tot i que es considera un afortunat, assegura que cada cop que passa per sobre de la pilona ho fa amb nervis.

"No és un sistema segur. És molt rígida, son danys econòmics molt forts. Si no tens una assegurança que et cobreixi això pot ser brutal. Per no parlar dels qui han patit danys corporals. Això no és gens divertit. Com a veïns estem amoïnats perquè hi ha molts casos."

 

Un mal ús o un mal funcionament?

L'Ajuntament de Barcelona és responsable d'aquestes pilones. No nega que de tant en tant es produeixin incidents. Però els atribueix tots a un mal ús del sistema per part dels veïns i no pas a un mal funcionament.

Un dels mals usos més habituals és passar per sobre de la pilona enganxat a un vehicle precedent mentre el semàfor està vermell. Un cartell recorda que només es pot passar mentre hi ha la llum groga intermitent.

Un vehicle passa per sobre de la pilona mentre el semàfor està en vermell (CCMA)

Pel que fa al manteniment, existeix un protocol de revisió diària i també un de setmanal en què uns operaris comproven tot el sistema que fa funcionar les pilones, peça per peça, des del cilindre metàl·lic al sistema que detecta la presència dels vehicles, els semàfors, etc.

Per tot plegat, el consistori considera que si se'n fa un ús correcte no hi ha cap risc, i per això no es planteja substituir les pilones per sistemes alternatius que regulen l'accés del trànsit rodat, com les tanques que hi ha a pocs metres d'aquestes mateixes pilones, a l'entrada de l'aparcament del Parc del Tibidabo.

Un sistema de tanques regula l'accés a l'aparcament del Parc del Tibidabo a pocs metres d'on hi ha les primeres pilones (CCMA)
ARXIVAT A:
Trànsit
VÍDEOS RELACIONATS
Anar al contingut