Barcelona

Una de cada quatre carreteres catalanes té risc elevat d'accident mortal

Gairebé una quarta part de la xarxa viària catalana presenta un risc elevat o molt elevat per al conductor de tenir un accident greu o mortal. Tot i això, aquest risc ha baixat un 17% en els últims tres anys, segons un estudi que ha presentat el RACC. Això es deu al fet que la xarxa viària ha millorat i, per tant, tot i que hi ha més vehicles que circulen per les carreteres, la sinistralitat és més baixa. A Espanya, l'11% de les carreteres tenen trams de risc mitjà o alt d'accident, i els punts negres són els mateixos que l'any passat, concretament deu, segons el RAE.

Actualitzat
Malgrat que la mobilitat de vehicles creix, la sinistralitat disminueix, i per tant també ho fa el risc de tenir-ne, segons l'estudi del Reial Automòbil Club de Catalunya. Tot i això, els accidents continuaran existint a curt termini, perquè, tot i que la xarxa millora en termes generals, encara hi ha punts vermells i negres, és a dir, els de risc més elevat.

Els punts negres de la xarxa viària catalana són quatre: la variant d'Olot, la carretera de Cardedeu a Cànoves, la C-35 de Parets a Granollers i la C-14 a Coll de Nargó. El punt de la xarxa viària amb més concentració d'accidents és la C-31 del Prat de Llobregat a l'Hospitalet.

A Espanya, els punts negres es mantenen

El coordinador de Seguretat Viària del Reial Automòbil Club d'Espanya considera preocupant que el nombre de punts negres de la xarxa viària de l'Estat es mantingui respcte de l'any passat. De fet, el més perillós de tots és el mateix que el 2006. Es tracta del tram de l'N-340 entre les províncies de Múrcia i Alacant, que obté aquest trist mèrit per tercer any consecutiu.

En total, l'11% de les carreteres espanyoles tenen trams amb un risc d'accident de trànsit alt o mitjà-alt, mentre que el 63% presenten un risc baix o mitjà-baix. Per comunitats, Astúries és la més perillora, ja que té un 25% de trams amb un índex elevat de risc. La segueixen Aragó i la Comunitat de Madrid.
ÀUDIOS RELACIONATS
Anar al contingut