Barcelona / Karma Peiró

Un llibre recull les experiències professionals de Twitter

Per què fas servir Twitter? Quins beneficis t'ha reportat comunicar-te a través d'aquesta eina? La utilitzes per adquirir coneixement? Per compartir idees i col·laborar amb altra gent? Aquestes són les respostes que intenta respondre el llibre col·laboratiu que durant cinc mesos s'ha gestat a la xarxa. Professors, empresaris, artistes i comunicadors han enviat més de 90 articles explicant els usos que donen a Twitter en els seus àmbits professionals.

Actualitzat
La idea inicial va ser recollir l'experiència que tenien diferents professionals en fer servir Twitter. Però s'havia d'anar més enllà de les aportacions personals i entrar en el terreny productiu. Francesc Llorens, professor de Filosofia i impulsor del projecte juntament amb @eraser, explica: "No volíem fer un manual d'estil tècnic sobre com s'utilitza tècnicament l'eina. Sinó que servís per als propers anys, perquè estem en el començament del Twitter i potser d'aquí a un temps ha desaparegut tal com el coneixem ara, o ha evolucionat".

El resultat és el projecte "El Bazar de los Locos. The Twitter Experience". Fins a la data, el web del projecte ha recollit uns 90 articles. I amb aquest volum es tancarà. Segons Llorens, això donarà per un llibre en paper d'unes 200 pàgines. "Volem publicar també els comentaris que han tingut els articles durant aquest temps a la xarxa, perquè són molt valuosos. Però hem de tancar ja la recollida de material sinó el llibre se'ns faria enorme".

Novadors-Edicions, secció editorial de l'associació Novadors, formada per mestres i professors experts en innovacions tecnològiques aplicades a l'educació, es farà càrrec de l'edició del llibre que portarà el mateix títol del projecte. "Esperem que estigui editat a principis del 2011 a un preu molt raonable per costejar les despeses. Després es posarà en obert a la xarxa amb llicència Creative Commons".

Entre els textos es poden llegir aportacions molt interessants del Twitter en l'àmbit de l'educació, els "social media", les empreses, la identitat digital, el coneixement i l'art. El material s'ha rebut en català, castellà, portuguès i gallec. 

Llorens explica que van pensar en el Twitter perquè marca diferències substancials amb la xarxa social Facebook. "La gent a Twitter et cerca, no et troba per casualitat com al Facebook. L'objectiu fonamental no es parlar d'un mateix sinó compartir recursos. Twitter no és una xarxa narcisista com el Facebook. "Personalment, fa un any i mig que twittejo i m'ha augmentat per quatre la capacitat d'accés de coneixement, recursos, informació i opinió que he obtingut", afegeix aquest professor de Filosofia i docent de noves tecnologies a diverses universitats.

 

Anar al contingut