Trànsit al carrer Aragó de Barcelona
Trànsit al carrer Aragó de Barcelona
Barcelona

Un carril menys al carrer Mallorca i un de bus a Aragó per reduir la contaminació

Barcelona anuncia les mesures que prendrà abans de declarar l'emergència climàtica, a partir de l'1 de gener del 2020

Irene Vaqué ReigActualitzat

Un nou carril bus per tot el carrer Aragó o l'eliminació d'un carril de circulació de cotxes al carrer Mallorca, entre la Meridiana i la Diagonal, són dues de les mesures que l'Ajuntament de Barcelona aplicarà ben aviat, a partir del mes de setembre, per reduir la contaminació a la ciutat.

Les mesures s'han anunciat en la constitució de la Taula d'emergència climàtica, una plataforma de treball que s'ha presentat davant de més de 200 entitats ecologistes.

També hi ha haurà més carrers limitats a 30 km/h al centre de la ciutat -Rocafort, Ausiàs March, Sicília, Comte Borrell, Gran de Gràcia, passeig Joan de Borbó i passeig de Sant Joan.

A més, s'ampliaran les superilles de Sant Antoni i Horta, s'iniciarà la redacció de les de Sant Gervasi - Bonanova i les de l'Esquerra i la Dreta de l'Eixample.

 

Trànsit a la ciutat de Barcelona (ACN)


Menys trànsit al voltant de les escoles


Igualment, es restringirà el trànsit rodat a l'entorn de 27 escoles. En 22, la pacificació estarà lligada al desplegament de superilles, mentre que en 5 serà al marge d'aquest projecte. Es tracta, principalment, de centres educatius de l'Eixample, però també hi ha L'Horitzó i Sant Gregori, a la zona alta de la ciutat.

Altres mesures previstes són definir en quins barris s'estendrà la recollida d'escombraries porta a porta, implantar diferents tarifes d'aparcament en funció de les emissions contaminants dels vehicles, obligar a fer servir gots retornables a totes les activitats que requereixin concessió municipal.

Quan s'aplicaran els canvis?

Tot plegat són mesures que es duran a terme de manera immediata mentre es negocia el pla d'acció contra l'emergència climàtica, a través d'una taula amb la participació de diversos actors com governs, experts i associacions.

En funció de la complexitat, es posaran en marxa amb més o menys urgència; però, en qualsevol cas, s'aplicaran abans de finals d'any.

De fet, serà abans de l'1 de gener de l'any que ve, quan entrarà en vigor la Declaració d'Emergència Climàtica de Barcelona, que haurà de determinar les accions per fer en els pròxims anys.

Serà el mateix dia que es posarà en marxa la Zona de Baixes Emissions permanent, amb restriccions de trànsit a les entrades de la ciutat.

 

Colau: "Volem un decret ambiciós i valent"


En una compareixença, Ada Colau ha destacat que el primer acte convocat pel nou govern municipal hagi estat per constituir la Taula d'emergència climàtica. L'alcaldessa ha remarcat que l'objectiu del seu govern és elaborar un decret "concret, ambició i valent" per afrontar l'escalfament global:

"Tenim emergència climàtica i Barcelona ha d'estar a l'alçada. No només un decret 'fake', volem que estigui a l'alçada del que significa una emergència."

Colau ha afegit que, en aquest segon mandat, volen fer un "salt qualitatiu" en la qüestió climàtica, que situen com a "prioritària". Eloi Badia, regidor d'Emergència climàtica i Transició ecològica, és el regidor escollit per liderar aquest canvi.

 

ARXIVAT A:
ContaminacióCrisi climàticaMedi ambient
VÍDEOS RELACIONATS
ÀUDIOS RELACIONATS
Anar al contingut