Exemple d'un comboi del metro de Barcelona de la sèrie 4000
Un comboi del metro de Barcelona de la sèrie 4000

TMB troba amiant a 38 vagons i en diverses instal·lacions del metro de Barcelona

Fins ara, s'han revisat més d'un centenar de cotxes de les línies més antigues, la 1 i la 3

Actualitzat

Transports Metropolitans de Barcelona ha trobat amiant en 38 dels 109 cotxes analitzats. Com ja va passar en el primer cas detectat, l'amiant dels 38 casos es troba en la pintura antisoroll​ dels baixos dels vagons, que en conté un derivat que no desprèn fibres i, per tant, segons diu TMB, no suposa cap perill ni per als passatgers ni per al personal de l'empresa.

En aquest sentit, el conseller delegat de TMB, Enrique Cañas, ha assegurat que les garanties de la qualitat de l'aire a la xarxa de metro "són totals" i que els 38 vehicles afectats continuaran circulant els 3 o 4 anys que els queden de vida útil.

La determinació de la direcció de TMB és donar prioritat a la seguretat del personal. Per això, els cotxes afectats s'estan marcant perquè no s'hi faci cap actuació de manteniment que pugui alterar l'estat de la pintura i provocar l'emissió de fibres sense les precaucions adequades.

En general, aquests trens, de les sèries 3000 i 4000, van ser fabricats la segona meitat dels anys 80 i, per tant, són els primers de la flota que seran renovats pel fet d'arribar al final de la vida útil.

Als cotxes en què les anàlisis han estat negatives, s'hi farà una segona anàlisi per reconfirmar l'absència d'amiant. I addicionalment, s'ha iniciat un pla per detectar altres possibles elements que puguin contenir amiant.


Actuacions en edificis i dependències

En la mateixa línia, es fa un seguiment de la presència d'amiant en instal·lacions de metro. La presència d'aquest element es dona principalment en forma de planxes de fibrociment utilitzades com a coberta en la construcció d'edificis i dependències.

TMB diu que eliminarà o recobrirà l'amiant. De fet, aprofitant les obres d'algunes dependències, ha explicat que s'han retirat "de manera segura i controlada" uns 3.000 metres quadrats de material amb fibres d'amiant.


Un inventari exhaustiu en curs

Com a continuació d'aquesta política, està en curs la realització de l'inventari exhaustiu de qualsevol element o punt de la xarxa que pugui tenir amiant.

A més a més, s'està seguint un protocol de seguretat per als 185 treballadors en actiu de TMB, que preveu ampliar-se a tots els treballadors.

També hi ha 89 extreballadors, ja jubilats, als quals també se'ls farà un seguiment a través del sistema públic de salut.

VÍDEOS RELACIONATS
Anar al contingut