Exemple d'un comboi del metro de Barcelona de la sèrie 4000
Un comboi del metro de Barcelona de la sèrie 4000

Es detecta amiant en tres vagons de la línia 1 del metro de Barcelona

TMB no retirarà els vagons afectats i assegura que no suposa cap risc per als usuaris i els treballadors

Actualitzat

Transports Metropolitans de Barcelona (TMB) ha iniciat un inventari exhaustiu d'elements que continguin amiant en qualsevol espai o vehicle de la xarxa de metro. Segons ha explicat en un comunicat, s'ha trobat la presència d'amiant a la pintura dels baixos de tres vagons d'un comboi de la sèrie 4000 que circula per la línia 1. L'empresa assegura que no suposa cap risc per als usuaris i els treballadors.

La pintura conté un baix percentatge (entre el 5% i el 10%) d'amiant blanc o crisòtil, un derivat que no desprèn fibres. Aquest component s'utilitza com un aïllant per disminuir el soroll.

De moment, els vagons afectats no es retiraran de la circulació, ja que no estan en contacte directe amb les persones. El que es farà és identificar-los correctament, per assegurar que les operacions de manteniment, en què es rasca la pintura dels combois, les faci una empresa especialitzada, i no pas els treballadors del metro.

Vídeo relacionat: Afectat per l'amiant al metro de Barcelona

TMB ha explicat que s'accelerarà la revisió dels trens de la mateixa sèrie per determinar si també hi ha la mateixa pintura anticorrosiva.

La inspecció se centra en els trens fabricats durant els anys vuitanta, època en què els materials amb contingut d'amiant es van fer servir normalment a Espanya en tota mena de construccions, a l'empara de la normativa que ho permetia. De la mateixa manera, també s'estan auditant altres instal·lacions de la mateixa dècada per detectar la presència d'aquest material en elements de construcció.

Anar al contingut