Territori aprova el projecte constructiu i l'estudi d'impacte ambiental de la variant C-59 a Sant Feliu de Codines

ACN Moià - Territori ha aprovat inicialment el projecte constructiu i l'estudi d'impacte ambiental de la variant de Sant Feliu de Codines, la C-59, perquè se sotmeti a informació pública la setmana vinent. Es tracta d'una variant, amb un traçat de 4 quilòmetres, que permetrà alliberar trànsit de pas de l'actual travessera. En la major part del recorregut, la carretera és de dos carrils més una via lenta en sentit Moià per facilitar els avançaments en els trams amb més pendent. La consellera de Territori, Ester Capella, ha visitat aquest matí les obres que s'estan duent a terme a la C-59 i ha aprofitat per signar un conveni de col·laboració amb l'Ajuntament de Moià per a la millora de l'accessibilitat al polígon industrial de la Teuleria.

Per afavorir la seguretat viària i evitar els xocs frontals, la variant de Sant Feliu Codines compta amb un separador de fluxos entre els dos sentits de la circulació, amb una doble línia contínua, zona de zebrat central, i elements d'abalisament reflectants.

El traçat inclou la construcció de tres rotondes a nivell per a connectar amb la vialitat de l'entorn: principalment, l'actual travessera, la BP-1241 de Gallifa i la carretera C-1413b cap a Centelles. D'altra banda, també es preveu un viaducte de 515 metres de longitud per superar el sot de l'Ullar i un fals túnel de 120 metres de longitud a la zona de Can Bosc que podrà fer les funcions de pas de fauna i connector ecològic.

Un cop conclogui el procés d'informació pública i la tramitació ambiental amb l'emissió de la Declaració d'Impacte Ambiental per part del Departament d'Acció Climàtica, es podrà aprovar definitivament el projecte constructiu i encarregar la licitació de les obres.

 

Anar al contingut