El nou model de Cupra ha de permetre "electrificar" Martorell
El nou model de Cupra ha de permetre "electrificar" Martorell (Seat)

Seat presenta el nou Cupra, que vol garantir la viabilitat de Martorell

La marca llançarà tres models el 2025, i vol arribar a vendre a mig milió de cotxes

RedaccióActualitzat

Seat ha presentat avui el model de Cupra que servirà per electrificar la planta de Martorell i garantir-ne la viabilitat. En un acte a l'Autòdrom de Terramar, la marca ha explicat quins són els seus plans de futur, que passen per llançar al mercat tres nous models elèctrics l'any 2025, un dels quals es fabricarà aquí; és l'anomenat UrbanRebel, que utilitzarà la plataforma petita del grup Volkswagen.

Els altres dos models són el Cupra Terramar, que es produirà a la planta d'Audi a Hongria, i el Cupra Tavascan, que podria produir-se a la Xina, una possibilitat que va avançar TV3 l'estiu passat.

Els tres models que ha presentat Seat

Wayne Griffiths, president de Seat i Cupra, ha explicat que el nou model que es farà a Martorell és "un cotxe clau per a l'estratègia i el futur de la marca", però també per la inversió que es vol fer Catalunya i el País Valencià:

"Més que un projecte de cotxe, és un projecte de país. Convertirem Espanya en un hub de la mobilitat elèctrica, amb les nostres inversions a Martorell i la nova fàbrica de bateries a Sagunt."


Un petit elèctric esportiu

L'objectiu a mitjà termini de l'empresa és vendre fins a mig milió de cotxes de la marca Cupra, una xifra similar a les vendes de les millors èpoques de Seat, i l'expansió internacional de la marca.

Cupra va néixer l'any 2018 com a filial esportiva, però ha anat agafant protagonisme fins al punt de convertir-se en la principal aposta del grup Volkswagen, al davant de la marca Seat.

El model elèctric petit és la pedra angular de l'estratègia de Volkswagen a Espanya, que passa per l'anomenat PERTE, el pla d'ajudes del govern espanyol amb fons europeus. La fàbrica de bateries que s'instal·larà a Sagunt forma part d'aquesta estratègia, i abastirà la producció a Martorell.

Els plans de Seat passen per fabricar aquest model a partir del 2025 amb les marques Cupra, Volkswagen i Skoda.

L'UrbanRebel, utilitzarà la plataforma petita del grup Volkswagen
L'UrbanRebel, utilitzarà la plataforma petita del grup Volkswagen (Seat)
L'interior de l'UrbanRebel
L'interior de l'UrbanRebel

Electrificació, però menys treballadors

El pla, per una banda, garanteix el futur de la planta de Martorell, però al mateix temps planteja reptes, perquè la producció de cotxes elèctrics requereix un 30% menys de mà d'obra. Això, en el cas de Seat, podria afectar uns 2.500 llocs de treball, perquè també afecta la seva planta del Prat.

Matías Carnero, president del comitè d'empresa, avisa que caldrà un altre model per mantenir la plantilla: "Els sindicats defensem que vingui una segona plataforma d'un segment més alt del que s'ha anunciat per al 2025".

"Amb aquest model no n'hi haurà prou. Sense una segona plataforma hi haurà una afectació a l'ocupació a Martorell."

La direcció i el comitè d'empresa estan negociant precisament un nou conveni davant d'aquest escenari, i Seat ha posat sobre la taula la possibilitat de cobrir part de l'eventual retallada de plantilla amb prejubilacions.

L'altre punt que preocupa els sindicats és el futur de la marca Seat, perquè Volkswagen només està anunciant models elèctrics per a Cupra, mentre que Seat manté els motors de combustió, que es deixaran de produir a finals de la dècada.

 

ARXIVAT A:
MobilitatSeatEmpresa
Anar al contingut