Barcelona

Preacord amb Silence perquè ocupi part de l'espai de Nissan a la Zona Franca

Pacte de matinada perquè el fabricant de motos elèctriques contracti un centenar de treballadors, tot i que els sindicats denuncien que el procés de reindustrialització és massa lent

Esther OrtegaActualitzat

El fabricant de motocicletes elèctriques fundat per l'enginyer Carlos Sotelo el 2011, Silence, ocuparà part de les instal·lacions de Nissan a Barcelona i contractarà un centenar llarg de treballadors.

Ho ha anunciat aquest dimecres al matí el conseller Roger Torrent durant la sessió de control al govern que s'ha fet al Parlament en resposta a una pregunta sobre reindustrialització formulada pel seu mateix partit, ERC.

Gairebé a la mateixa hora, els treballadors de Nissan començaven a arribar a les portes del Departament de Treball per marxar després cap a la delegació del govern. No estan contents amb l'evolució del procés per captar empreses i conservar els llocs de treball a l'antiga factoria d'automòbils de la Zona Franca.

Concentració dels treballadors de Nissan a Barcelona_ACN_Aina Martí
Concentració dels treballadors de Nissan a Barcelona (ACN / Aina Martí)

Malgrat que Torrent ha assegurat que l'acord permet "la contractació de bona part dels treballadors que es van quedar sense feina després del tancament de Nissan" i els blinda per als pròxims anys, per als sindicats la reindustrialització evoluciona massa lentament i han advertit al conseller que les coses "no van pel bon camí".


Acord de matinada

L'acord entre la direcció de Silence i els comitès d'empresa, que es considera clau des del punt de vista industrial, ha arribat de matinada. Mentre que el conseller d'Empresa i Treball està convençut del següent:

"El procés a Nissan acabarà amb èxit i aconseguirem mantenir la continuïtat industrial i, el que és més important, els llocs de treball."

Intervenció de Roger Torrent a la la sessió de control al govern al Parlament
Intervenció de Roger Torrent a la sessió de control al govern al Parlament (CCMA)

Per part dels sindicats, la visió no és tan optimista. Així ho explicita Miguel Ángel Boiza, secretari general de CCOO a Nissan: "No és la solució de la reindustrialització de Nissan, n'és una part, petita..., una part important, però no és la solució". I afegeix el següent:

"Hi està havent endarreriments i no es posa tota la carn a la graella."

Silence, com havia demanat, podria començar a instal·lar-se a l'espai a principis de juliol per estar operativa al setembre. D'entrada donaria feina a, almenys, un centenar dels 1.400 treballadors de l'antiga planta.

En primer terme, llogaria l'espai directament al Consorci de la Zona Franca i després el contracte d'arrendament l'assumiria el nou operador dels terrenys.

Establiment de l'empresa Silence a Barcelona
Establiment de l'empresa Silence a Barcelona (ACN / Ethan López)

Licitació de terrenys

Entre els endarreriments que apunten els mateixos representants dels treballadors hi ha, precisament, l'adjudicació dels terrenys, que ha de definir qui en serà l'operador per poder, després, llogar els espais a les empreses que s'hi instal·lin.

És el cas de Silence, però, alhora, també el del hub QEV, fabricant de vehicles elèctrics. La licitació dels terrenys no començarà fins a finals d'aquesta setmana o principis de la que ve i no es preveu que estigui enllestida fins a l'estiu.

"Com més tardem a posa en marxa la instal·lació, més problemes hi haurà."

Miguel Ruiz Fernández, secretari general de Sigen-USOC, denuncia les dificultats que representa lligar l'aterratge de noves iniciatives industrials a l'espai de l'antiga Nissan que, segons apunta, la mateixa administració paralitza..

Per aquest motiu, els sindicats no estan d'acord amb els terminis que planteja per fer la licitació i diuen que "és a les seves mans" poder accelerar-los.

 

ARXIVAT A:
Nissan
VÍDEOS RELACIONATS
Anar al contingut