Nous carrils bici a Barcelona: consulta el mapa de tota la xarxa fins al 2023

Barcelona anuncia 32,6 quilòmetres més de carrils bici en grans vies de la ciutat

Actualitzat

Cada dia es fan més de 200.000 desplaçaments en bicicleta a Barcelona. I, cada any, la ciutat guanya quilòmetres de carrils bici que també aprofiten altres vehicles de mobilitat personal (VMP). L'Ajuntament manté l'aposta pel transport més ecològic i els pròxims dos anys crearà 32 quilòmetres de carrils bici.

Alguns d'aquests carrils nous es faran en centres neuràlgics, com la plaça Catalunya, i grans vies com el passeig Maragall, la Via Augusta, Fabra i Puig i el carrer Mallorca.

L'objectiu és arribar a finals del 2023 amb 272 quilòmetres d'infraestructura ciclista a la ciutat. Les obres per fer els carrils i millorar-ne 11 quilòmetres més costaran uns 30,8 milions d'euros.

Consulta en aquest mapa la xarxa de carrils bici prevista per a Barcelona l'any 2023.

En color vermell es poden veure els carrils ja existents a Barcelona, en verd els de nova creació, en blau els que es modificaran i en groc els que depenen d'altres projectes.


 

Els carrils bici nous en grans eixos

Barcelona ja ha portat el carril bici a grans vies de la ciutat, com el carrer Aragó. Ara vol ampliar l'experiència a 10 eixos importants, tots amb carrils bici segregats:

  • Passeig Maragall - Freser - Rosselló (plaça Maragall - Castillejos)
  • Còrsega (Freser - Castillejos)
  • Via Augusta: Entre Laforja i Ganduxer i entre Ganduxer i passeig Bonanova. Permetrà fer realitat el nou eix ciclista de la Via Augusta que connectarà Sarrià amb l'Eixample.
  • Fabra i Puig (avinguda Meridiana - plaça Virrei Amat)
  • Escòcia (Arnau d'Oms - avinguda Meridiana)
  • Independència - Badajoz (Sant Antoni M. Claret - passeig Marítim)
  • Mallorca (Clot - Tarragona): un nou eix horitzontal que travessarà la ciutat en sentit Llobregat
  • Joan de Borbó (plaça Idrissa Diallo - Escar)
  • Travessera de les Corts (Numància - Joan Güell)
  • Avinguda Roma (Tarragona - València)

A banda, el 2022 començaran les obres per connectar el casc antic de Ciutat Vella amb el passeig de Gràcia i la Rambla Catalunya a través de la plaça Catalunya.


Set trams més i treure'ls de la vorera

En el pla previst per l'Ajuntament també hi ha set trams més per construir per ampliar carrils que ja existeixen a la ronda Guinardó (Vinyals-Cartagena); al carrer Manso (ronda Sant Pau - avinguda Paral·lel); a la ronda de Sant Pere (Girona - Roger de Llúria); al carrer de Sants (Riera Blanca - Arizala); al tram González Tablas - avinguda Diagonal, i a l'avinguda Vallcarca (plaça Lesseps - Viaducte de Vallcarca).

A més, a les cruïlles de Josep Tarradellas, Berlín, Entença i París s'implantaran diversos trams de carril bici unidireccionals que permetran millorar l'encreuament de vianants i ciclistes augmentant la seva seguretat.

Amb cada carril bici nou es col·locaran també pàrquings de bicicletes al llarg del recorregut.

L'Ajuntament també vol posar a la calçada 8,5 quilòmetres de carril bici que ara van per la vorera, entre els quals els de l'avinguda Diagonal i de la Gran Via de les Corts Catalanes.


Els carrils que depenen d'altres projectes

Alguns d'aquests carrils bici estan emmarcats dins d'una actuació urbanística de pes en algunes zones de la ciutat.

Aquests projectes de reurbanització es troben en diferents estats de tramitació i, tot i que des de l'Ajuntament confien que també estaran llestos de cara al 2023, la seva construcció depèn de com avanci l'actuació global. 

D'entre aquests projectes destaquen les actuacions a la plaça de les Glòries, la Via Laietana o la zona de la Sagrera.


170 quilòmetres en 10 anys

Si es compleixen els plans del consistori, Barcelona haurà passat de tenir uns 105 quilòmetres de carril bici el 2013 a 272 el 2023.

ARXIVAT A:
Mobilitat
VÍDEOS RELACIONATS
Anar al contingut