Nelson Piquet acusa Renault d'obligar-lo a tenir l'accident al Gran Premi de Singapur de l'any passat

A la vigília de l'inici del Gran Premi d'Itàlia de Fórmula 1, la polèmica per la investigació a la qual la FIA està sotmetent Renault per la victòria de Fernando Alonso a Singapur la temporada passada s'enrareix. Ni Fabio Briatore ni Pat Symonds no han negat haver mantingut una reunió amb Nelson Piquet poc abans de la disputa del controvertit GP tot i que reconeixen que la idea d'un possible accident va ser del pilot brasiler. Aquesta informació, apareguda a "Autosport", contrasta amb una altra que assegura que Nelsinho té proves que inculpen els màxims responsables de Renault.
Fórmula 1

Nelson Piquet acusa Renault d'obligar-lo a tenir l'accident al Gran Premi de Singapur de l'any passat

A la vigília de l'inici del Gran Premi d'Itàlia de Fórmula 1, la polèmica per la investigació a la qual la FIA està sotmetent Renault per la victòria de Fernando Alonso a Singapur la temporada passada s'enrareix. Ni Fabio Briatore ni Pat Symonds no han negat haver mantingut una reunió amb Nelson Piquet poc abans de la disputa del controvertit GP tot i que reconeixen que la idea d'un possible accident va ser del pilot brasiler. Aquesta informació, apareguda a "Autosport", contrasta amb una altra que assegura que Nelsinho té proves que inculpen els màxims responsables de Renault.
Actualitzat
Després de la publicitat pots interactuar amb el player amb els següents botons Engegar/Aturar Silenciar Pujar el volum Disminuir el volum Instruccions per interactuar amb el player
imatge
Nelsinho Piquet va declarar voluntàriament davant de la Federació Internacional d'Automobilisme per acusar els responsables de Renault de ser els cervells de l'estratègia de l'accident al Gran Premi de Singapur del 2008 que va facilitar la victòria de Fernando Alonso.

La declaració de 16 punts que s'ha fet pública fa un relat detallat de com va anar tota la trama. En el punt sis, Nelsinho Piquet explica que "durant el Gran Premi de Singapur 2008, el que aleshores era el meu mànager i director, Flavio Briatore, i el director tècnic de l'equip, Pas Symonds, em van proposar un accident per afavorir deliberadament Renault en la cursa. Per això vaig estavellar el meu cotxe contra el mur entre les voltes 13 i 14."

Piquet júnior també explica que: "Em van fer la proposta poc abans de començar la cursa", i que "en el moment la conversa estava en un moment mental i emocional molt fràgil, perquè estava molt insegur sobre el meu futur a Renault. Ningú em va dir que fent això pogués renovar, però ho vaig fer pensant en aquest objectiu. Per això vaig acceptar-ho".
Piquet va assajar l'estratègia en la volta de formació i ho va repetir a la perfecció durant la cursa, que, efectivament, va acabar guanyat Fernando Alonso.

Piquet va continuar a Renault, però en ser acomiadat aquest estiu i sentir-se maltractat per Briatore sembla que va prendre la decisió d'explicar-ho tot.

VÍDEOS RELACIONATS