Fórmula 1

Michelin alerta els seus equips sobre la perillositat dels seus pneumàtics

Michelin, el proveïdor de pneumàtics de tots els equips de la Fórmula 1 menys Ferrari, Jordan i Sauber, ha fet públic un comunicat des del circuit d'Indianapolis, en què assegura que encara no coneix quin és l'origen dels repetits problemes durant la jornada de divendres i, per motius de seguretat, així ho fa públic. Michelin ha advertit a tots els seus socis -entre ells Renault i McLaren Mercedes- i a la Federació Internacional de l'Automòbil, del problema d'adaptació dels seus pneumàtics a l'asfalt del circuit, i està intentant que es permeti substituir les rodes de cara al Gran Premi.

Actualitzat
Els problemes de pneumàtics al circuit d'Indianapolis vénen ja de l'any passat. Ralf Schumacher va tenir una punxada a 250 quilòmetres per hora. A causa de l'accident no va poder córrer durant dos mesos. En aquella mateixa cursa, Fernando Alonso també va haver d'abandonar a causa d'una punxada. Alguns pneumàtics no s'adaptaven al revolt peraltat del circuit de les 500 milles. Ahir, els problemes van començar quan el brasiler Ricardo Zonta, tercer pilot de Toyota, va tenir una punxada en la segona tanda d'entrenaments lliures. El català De la Rosa, amb McLaren, va fer més de 20 voltes amb un mateix joc de pneumàtics i no va passar res. Els responsables de Michelin, però, es van espantar quan Ralf Schumacher va punxar un pneumàtic just al mateix punt on l'any passat va tenir l'accident. Com a mesura de precaució, l'alemany ha estat substituït avui per Ricardo Zonta. Els tècnics de Michelin, però, van investigar sobre aquestes punxades i avui han enviat un comunicat als seus equips alertant sobre la perillositat dels seus pneumàtics. Els equips han reaccionat de moltes maneres. Alguns estarien disposats a canviar de pneumàtics durant la carrera si ho autoritza la Federació, tot i que perdrien molt temps. D'altres com Renault demanen fer servir pneumàtics diferents, cosa que no preveuen de cap manera els reglaments. Mentrestant, els responsables de Ferrari callen. L'equip de Michael Schumacher fa servir pneumàtics Bridgestone, que són menys competitius, però que aguanten perfectament les pressions que es donen en aquest peculiar circuit, i sap que aquesta vegada la victòria pot estar més a prop que mai.
NOTÍCIES RELACIONADES
Anar al contingut