Les botigues i els tallers de bicicletes, desbordats per la pandèmia

La por a agafar el transport públic i les ganes de fer esport són alguns dels motius que han animat les vendes de bicicletes després del confinament

Actualitzat

Els avantatges del transport individual, l'esport i l'oci s'han combinat per fer triomfar les bicicletes en aquesta pandèmia; les estàtiques van tenir un petit moment de glòria durant el confinament, però de seguida que es va acabar la gent es va llançar cap a la bicicleta de sempre.

Les de primer preu i les de muntanya són les que han desaparegut abans de les botigues. Els productes més demanats valen entre 300 i 600 euros, però les vendes han augmentat de forma general.

Durant els mesos posteriors al confinament, la demanda ha arribat a ser vint vegades superior a l'habitual, segons els càlculs de Bicis Esteve, un dels principals distribuïdors de la demarcació de Girona.

 

Un home circula amb bicicleta i mascareta (Reuters/Matthias Rietschel)

 

Les vendes es van disparar, sobretot els primers dies de botigues obertes i també a començaments d'estiu, però s'han mantingut clarament a l'alça. "Hem passat de vendre cinc bicicletes la setmana a deu al dia", diu el responsable d'Edi Bikes de Figueres, Albert Carrón,

Encara no hi ha xifres oficials, però el sector parla d'un creixement global d'entre el 30 i el 50% de les vendes. L'any passat es van vendre a Espanya 1.261.283 bicicletes, un 20,41% més que l'any anterior, segons dades de l'Associació de Marques i Bicicletes d'Espanya (AMBE).


Del balcó al taller

Els tallers de bicicletes també han vist com se'ls multiplicava la feina. Hi ha gent que s'ha animat a arreglar la bicicleta que tenia oblidada al balcó o al traster, i la demanda de neumàtics o pastilles de fre supera, de llarg, la d'altres anys i la que es podia preveure.

Josh Usai, mecànic de Biciclinic, ho ha notat clarament:

"Ha augmentat moltíssim la feina. S'ha duplicat, comparat amb l'any passat. I venen moltes bicis "balconeres", de les que porten anys allà"

 

Més usuaris del Bicing

No només ha augmentat l'ús de la bicicleta privada. El servei de bicicletes públiques de l'Ajuntament de Barcelona, el Bicing, té prop de 20.000 abonats més, un creixement d'un 80% comparat amb els mateixos mesos de l'any passat.

 

Una usuària del Bicing davant de la catedral de Barcelona, buida de turistes (ACN/Jordi Bataller)

 

Hi ha hagut baixes, potser perquè alguns s'han animat a comprar-se la seva bicicleta, però han quedat més que compensades per les altes, amb un total d'abonats que supera els 125.000. L'augment es va notar de seguida que es va reprendre el servei.

"La gent ha agafat una mica de por d'anar amb transport públic", diu el Willian, un usuari de bicicleta.

L'ampliació de carrils bici i la incorporació de la bicicleta elèctrica també ajuden a explicar que el Bicing tingui més usuaris.

 

Més vida sana

També n'hi ha que ho fan per fer esport, en alguns casos forçats per les circumstàncies. Alguns s'hi van animar amb els gimnasos tancats, i altres perquè un ERTO els va deixar més temps lliure. A l'extrem contrari, els que poden fer teletreball es queden a casa.

 

Bicicletes per llogar a Sevilla (EFE/Julio Muñoz)

 

Que hi hagi menys contaminació també fomenta l'ús de la bicicleta, com resumeix l'Òscar, que fa temps que va amb bicicleta:

"És veritat que des del confinament l'estic agafant una mica més perquè hi ha menys trànsit, sobretot, i és més agradable"

 

El comparador d'assegurances online Acierto.com pronostica que l'ús de bicicletes es multiplicarà per set després del confinament, perquè la gent prefereix desplaçar-se amb transports que no impliquin contacte amb altres persones.

Massa aviat, encara, per saber si hi haurà o no un canvi d'hàbits real.

ARXIVAT A:
Mobilitat
VÍDEOS RELACIONATS
Anar al contingut