Barcelona

L'AVE farà 8 viatges directes de Barcelona a Madrid i costarà 102 euros cada trajecte

El servei d'alta velocitat entre Barcelona i Madrid tindrà 8 trens directes i en total farà 17 viatges diaris en cada sentit. Ho ha anunciat el president de Renfe, José Salgueiro, durant una compareixença per explicar l'oferta comercial del nou servei. El preu del bitllet senzill serà de 102 euros i de 163,3 el d'anada i tornada, que s'encareix als 192,6 si és un trajecte directe. Els detalls es fan públics després que dimarts la ministra de Foment va anunciar en una fugaç i polèmica visita l'entrada en servei pel dia 20, d'aquí a una setmana. Magdalena Álvarez ha garantit la seguretat dels usuaris i ha afegit que la línia entre Barcelona i el Camp de Tarragona s'estrenarà amb 50.000 quilòmetres de proves, que en l'últim tram seran intensives. Els bitllets ja es poden comprar.

Actualitzat
L'AVE Barcelona-Madrid serà una realitat el dimecres 20 de febrer i tots els usuaris que el vulguin estrenar podran comprar els bitllets a partir d'aquest dijous a un preu de 102 euros el trajecte i 163,3 si es compra un tiquet d'anada i tornada. Això, però, pel que fa a la tarifa general.

Si s'aplica la tarifa Estrella el preu per trajecte podrà baixar a uns 61,3 euros si es compra amb una setmana d'antelació, i si s'adquireix el bitllet quinze dies abans i per internet el preu es reduirà a 40,8 euros. No hi haurà ofertes de llançament.

En total, l'alta velocitat unirà Barcelona amb Madrid 17 vegades diàries en cada sentit, 8 de les quals el trajecte es farà sense aturades. El temps de trajecte previst és de 2 hores i 38 minuts, que suposa una reducció d'una hora i 17 minuts respecte de la durada actual del trajecte. El preu, en aquest cas, també varia i puja fins als 192,6 euros per anar i tornar sense parar enlloc.

En total, la posada en marxa del tren d'alta velocitat significa un augment de 10.000 places en relació a l'oferta actual, fins a les 13.500 diàries, una oferta comparable, segons el president de Renfe, José Salgueiro, a una flota de més de 90 avions.

Hi haurà quatre tipus de trajectes: els que seran directes, els que s'aturaran només a Saragossa, els que faran parades intermitges entre Barcelona i Madrid, i finalment, els trens transversals, que aniran fins a Sevilla i Màlaga.

Pel que fa als horaris, Renfe concentra el 70,1% del servei d'alta velocitat en les franges horàries que preveuen de més demanda. Fins a dos quarts de nou del matí s'oferirà el 30% de l'oferta diària, i de les tres de la tarda a dos quarts de vuit, el 41% de l'oferta.

Renfe ha previst un servei en funció de la seva previsió de demanda. La companyia calcula que en un any tindran un increment del 80% de la demanda, cosa que suposa 3 milions de passatgers més, fins als 6,1 milions de passatgers a l'any. A més a més, s'espera un creixement progressiu fins a arribar el 2011 a 7,8 milions de passatgers a l'any.

Pel que fa al compromís de puntualitat, Renfe ha destacat que la devolució serà del 50% de l'import del bitllet si el retard és d'entre 15 i 30 minuts i del 100% si supera la mitja hora, unes compensacions que consideren de les millors a tot el món.
NOTÍCIES RELACIONADES
Anar al contingut