La T-Usual separa Terrassa i Sabadell: queixes per les noves tarifes del transport

El preu del transport públic entre les dues capitals del Vallès Occidental és més car que entre Sant Cugat del Vallès i Castelldefels

Aitor Álvarez GarcíaActualitzat

Els usuaris habituals del transport públic entre Terrassa i Sabadell es queixen de les noves tarifes. La T-Usual d'una zona no serveix per viatjar entre les dues capitals del Vallès Occidental. Estan a pocs minuts en tren, però el preu per anar d'una ciutat a l'altra és més alt que, per exemple, moure's entre Sant Cugat del Vallès i Castelldefels.

La T-Usual, recordem-ho, és el títol de transport il·limitat durant 30 dies que l'administració ha ideat per premiar els usuaris més fidels.

Milers de ciutadans es desplacen cada dia entre Terrassa i Sabadell. Fins ara, ho podien fer amb la T-10 d'una zona. A partir d'aquest any, tenen dues opcions: la T-Casual, més cara, i que no està pensada per a viatgers habituals, o la T-Usual de dues zones. Triïn el que triïn, hi surten perdent.

Queixes per les noves tarifes del transport públic entre Terrassa i Sabadell
És més car anar entre Terrassa i Sabadell que entre Sant Cugat del Vallès i Castelldefels


El tren que fa el trajecte entre Terrassa Est i Sabadell Nord tarda només 4 minuts. Els viatgers que utilitzen habitualment aquest servei consideren un greuge comparatiu haver de pagar una T-Usual de dues zones per arribar-hi.

"Abans podies agafar el tren i baixar sense problemes, fent una despesa mínima", afirma un usuari, que afegeix: "Ara, amb aquestes targetes noves, em surt més econòmic agafar el cotxe. Aparco en una esplanada que hi ha al costat del camp de futbol i des d'allà em puc moure."

Una altra viatgera habitual es queixa d'aquesta nova situació: "Jo abans estava acostumada a pagar una T-10 i podia anar a Sabadell. I ara, a part que és més cara, quan arribes a Sabadell et trobes el problema que a l'hora de sortir no ho pots fer perquè considera que has fet dues zones."

 

Ballart: "Gairebé hem llançat la tovallola"

Queixes per les noves tarifes del transport públic entre Terrassa i Sabadell
Jordi Ballart, alcalde de Terrassa


L'alcalde de Terrassa, Jordi Ballart, expressa el seu malestar...

"Gairebé que hem llançat la tovallola. Hem fet moltes trobades des de fa molts anys amb l'ATM [Autoritat del Transport Metropolità], amb el govern de la Generalitat, i amb el tema tarifari no ens en hem sortit mai. De tota manera, tenim una reunió el dia 13 de febrer, una reunió de la comissió bilateral, la primera amb el govern de la Generalitat, i un dels temes que posarem sobre la taula, un cop més, serà el greuge tarifari."

 

Queixes per les noves tarifes del transport públic entre Terrassa i Sabadell
L'ATM admet el problema però diu que "no és fàcil de corregir"

 

Les tarifes depenen de l'Autoritat Metropolitana del Transport, que admet el problema. Ho explica Miquel Lamas, responsable del sistema tarifari integrat de l'ATM:

"Hi ha un canvi molt radical de preu. Això ho hem de corregir, però de cara al futur. Ara no és fàcil de corregir perquè provoca molts problemes a la resta del mapa tarifari."


La T-Mobilitat hauria de resoldre el greuge, però encara no hi ha data per al seu desplegament al Vallès Occidental

 

 

ARXIVAT A:
MobilitatTrànsitTransport públic
VÍDEOS RELACIONATS
Anar al contingut