Madrid

Imputats tres directius de Spanair per l'accident a Barajas que va provocar 154 morts

El jutge de Madrid que porta el cas de l'accident d'avió de Spanair el 20 d'agost del 2008 ha imputat tres directius de la companyia aèria per 154 delictes d'homicidi imprudent i 18 delictes de lesions imprudents, segons han fet públic fonts judicials. Es tracta del cap de torn de base de Spanair a Madrid, del responsable del manteniment en línia i del director de qualitat en el moment de l'accident, en què van morir 154 persones a l'aeroport de Barajas. El magistrat els ha imputat pels mateixos delictes que els dos tècnics de Spanair, que fins ara eren els únics processats. L'associació de familiars de les víctimes, però, havia demanat que s'imputessin quatre directius.

Actualitzat
El magistrat Javier Pérez ha decidit imputar el cap de torn de base de Spanair a Madrid, el responsable del manteniment en línia i el director de qualitat que treballaven en el moment de l'accident del vol JK5022 de Spanair el 20 d'agost del 2008. Ho ha decidit arran de les conclusions de l'informe pericial que van fer els vuit pèrits que el mateix magistrat va designar així com de l'informe elaborat per un pèrit francès expert en accidents aeris. El jutge els ha imputat pels mateixos delictes que els dos tècnics de Spanair que ja havien estat processats: 154 delictes d'homicidis imprudents i lesions.

Els nous imputats hauran de comparèixer davant del jutge els dies 20, 21 i 22 de juny. El 21 també tornarà a comparèixer davant el cap de manteniment de Spanair, que ja estava imputat juntament amb l'altre tècnic.

L'informe pericial encarregat pel jutge conclou que, poc després d'un primer intent d'enlairament, l'avió va haver de tornar a l'hangar ja que es va detectar un error en el calefactor de la sonda de temperatura (RAT). Un dels mecànics de la companyia va consultar el manual d'equipaments mínims (MMEL) del Boeing i va desactivar el sensor del calefactor del RAT.

Gairebé tres anys després de l'accident, les investigacions conclouen que la "tripulació no va configurar adequadament l'avió per enlairar-se", ja que no va estendre els "flaps" a la posició d'11 graus ni els "slats" a "Middle", com havien de fer. L'informe també recull que "el TOWS de l'avió va fallar i no va alertar la tripulació que la configuració per començar el vol no era l'adequada".

A més, assenyala que "la tripulació va realitzar les llistes de comprovació sense cenyir-se prou als procediments operatius estàndards", de manera que es va perdre l'oportunitat "de detectar l'error de configuració de l'avió". El document també especifica que ni el personal de manteniment ni la tripulació van arribar a identificar la causa de l'avaria.
VÍDEOS RELACIONATS
Anar al contingut