Navata

Front comú d'ajuntaments i conservacionistes contra el desdoblament de la carretera A-26

Ajuntaments i entitats proteccionistes s'han unit per fer un front comú contra el desdoblament de la carretera A-26 entre Besalú i Figueres. Consideren que el desdoblament no està justificat per la intensitat de trànsit i asseguren que serà una prolongació de l'eix Vic-Olot per Bracons.

Actualitzat
El front comú integra els ajuntaments d'Avinyonet de Puigventós, Cabanelles, Cistella, Lladó, Navata, Ordis i Vilanant, a l'Alt Empordà, i Maià de Montcal, a la Garrotxa; les plataformes Salvem les Valls i Salvem l'Empordà i el sindicat agrari Unió de Pagesos. Ajuntaments i entitats proteccionistes es mostren contraris al desdoblament de la carretera A-26, antiga N-260, des de Besalú fins a Figueres. Entre els mesos d'abril i maig, el Ministeri de Foment va iniciar el procés d'exposició pública de l'estudi informatiu del projecte, de prop de 5.000 pàgines. La publicació de l'estudi, prèvia a l'elaboració del projecte, es va fer, segons denuncien els ajuntaments, "sense consens previ ni estudi conjunt amb el territori afectat". L'alcaldessa d'Ordis i portaveu dels municipis afectats, Maria Crehuet, ha destacat que aquesta situació provoca greus problemes a ajuntaments com el seu perquè, en ser municipis petits, no disposen dels serveis tècnics necessaris per presentar al·legacions al projecte, sempre limitades en períodes de 30 i 60 dies. A més de la desconeixença del projecte, els ajuntaments afectats, juntament amb les entitats proteccionistes, consideren que el desdoblament de la carretera A-26 és "innecessari", perquè la intensitat de trànsit és "molt baixa" en aquesta via. A més, el Ministeri de Foment preveu que el projecte passi dels dos carrils actuals a sis carrils. Per aquest motiu, el portaveu de la plataforma Salvem les Valls, David Gimeno, ha destacat que el desdoblament "es pot acabar convertint en la prolongació de l'eix Vic-Olot per Bracons". Així, la nova carretera uniria l'eix Vic-Olot i el desdoblament de l'A-26 fins a Besalú i en garantiria la continuïtat fins a Figueres.
Anar al contingut