Una noia es mira en un mirall
El govern francès demanarà cooperació a les aplicacions (Europa Press)

França obligarà els influencers a avisar quan utilitzin filtres de bellesa a les xarxes

El govern francès argumenta que vol "limitar els efectes psicològics destructius" que els retocs irreals a les xarxes tenen sobre els joves

RedaccióActualitzat

Els influencers francesos hauran de comunicar si en els vídeos o fotos que pengen a les xarxes utilitzen filtres que els afavoreixen. Segons el govern, l'objectiu és "limitar els efectes psicològics destructius" --en paraules del ministre d'Economia, Bruno Le Maire-- sobre els usuaris més joves.

Així doncs, s'haurà d'avisar quan s'usi un filtre o quan algú s'hagi fet un retoc a les fotos i vídeos. A més, des del govern francès demanaran cooperació a les aplicacions com TikTok, Instagram o YouTube, perquè habilitin un canal específic per tal que els usuaris puguin denunciar un influencer que no hagi complert les regles.

Le Maire també ha explicat que es formarà un "comitè de cooperació" entre aquestes plataformes i les autoritats i que, en sis mesos, comprovarà si s'han aplicat aquestes mesures contra l'ús enganyós dels filtres.

Seguint els passos del Regne Unit i Noruega

Amb això, França es converteix en el tercer país europeu que pren decisions similars.

El Regne Unit va ser el primer, quan fa dos anys va prohibir que els influencers patrocinats per una marca de cosmètica facin servir filtres de bellesa a les xarxes socials, perquè es considera que donen una imatge distorsionada de la realitat i dels efectes dels productes.  Per tant, publicitat "enganyosa".

Ara bé, no es van prohibir els filtres de bellesa entre usuaris particulars. Noruega ha aprovat fa poc una norma en el mateix sentit. També ha prohibit a influencers i models retocar les seves fotos i penjar-les com a naturals a les xarxes socials quan sigui amb finalitats comercials, sense avisar que han estat manipulades.

 

ARXIVAT A:
Xarxes socials InstagramTikTok
Anar al contingut