La companyia té convocades 12 jornades de vaga més (Reuters/Christian Hartmann)

Els serveis mínims per la vaga de Ryanair que comença per Sant Joan

Estan fixats entre el 36% i el 80% a l'aeroport del Prat, segons el trajecte

Actualitzat

El Ministeri de Transport ha fixat els serveis mínims per a la vaga dels tripulants de cabina de Ryanair durant l'últim cap de setmana de juny i el primer de juliol i per les 12 jornades de vaga entre setmana de juliol.

En el cas de l'aeroport del Prat, per als vols domèstics de fora de la Península, seran del 80%.

En el cas de vols a ciutats de la Península, però en els quals el transport públic alternatiu sigui superior a 5 hores, seran del 58%.

I per als vols en què l'alternativa suposi un trajecte de menys de cinc hores, els serveis mínims seran del 36%.

El ministeri recorda que Ryanair és la companyia que "més passatgers transporta" a l'Estat.

Els serveis mínims inclouen també els aeroports de Madrid, Màlaga, Alacant, Sevilla, Palma de Mallorca, València, Santiago i Eivissa, on també hi ha convocada la vaga. En tots ells, els percentatges es distribueixen igualment en les tres franges diferenciades a l'aeroport de Barcelona, i van des del 82% d'Eivissa per al primer tipus o el 36% comú a totes les infraestructures del tercer.


Els motius de la vaga

La protesta l'han convocada dos sindicats, USO i Sitcpla, per exigir a l'aerolínia, entre d'altres qüestions, que reprengui les negociacions del primer conveni col·lectiu de l'empresa, engegades fa vuit mesos.

Asseguren que Ryanair es va aixecar de la taula de negociació el maig després de l'amenaça d'aturades aquest estiu per part d'uns deu sindicats europeus, pels "incompliments en matèria laboral que continua fent l'empresa".

Després, la companyia va signar un acord amb el sindicat CCOO, que aquests dos sindicats no ratifiquen. El vicepresident de Sitcpla, Manuel Lodeiro, afirma que CCOO només té una implantació majoritària entre el personal de terra, no de vol. Segons ell, l'acord signat amb ells recull "condicions de treball ja aconseguides pel Sitcpla i USO" com a resultat de vagues anteriors i reclamacions judicials.

Els dos sindicats interpreten que la companyia està intentant "anul·lar-los". A més a més, addueixen que no s'acull a la legislació laboral espanyola i, entre altres coses, continuen sense tenir 22 dies laborals de vacances cada any ni 14 festius d'àmbit estatal.

ARXIVAT A:
AeroportsAeroport del Prat
Anar al contingut