El govern recomana trucar al 112

El 80% de les grues segueixen l'aturada i uns 40 conductors es queden sense assistència

Primer dia sense grues a les carreteres catalanes i poques expectatives de solució del conflicte a curt termini. Les associacions de les grues xifren en un 80% el seguiment en el primer dia de la protesta a Catalunya, però s'espera que en els pròxims dies serà del 100%. De moment, el telèfon d'emergències 112 ha rebut 40 trucades de gent amb el cotxe avariat o accidentat que s'han quedat sense l'assistència d'una grua, segons ha comptabilitzat el Servei Català de Trànsit. Juntament amb Catalunya, set comunitats més estan en vaga, i ara se n'hi ha afegit una altra: Navarra.

Actualitzat
Fins a les 8 del vespre, al centre d'emergències del telèfon 112 s'han rebut 40 trucades de gent amb el cotxe avariat o accidentat, a qui cap grua ha volgut retirar el vehicle. La xifra és molt superior a la que es registra habitualment, perquè, de mitjana, el 112 només rep 4 peticions diàries d'auxili de conductors que han tingut alguna avaria o accident. La Generalitat ha recomanat als automobilistes que revisin bé el cotxe, perquè bona part dels serveis d'assistència es fan a conductors que es queden sense benzina o bateria. També s'ha aconsellat als conductors afectats per l'aturada que, a més de trucar al 112, no abandonin el vehicle fins que els Mossos d'Esquadra els auxiliïn. Per evitar els problemes que implica la vaga, també es recomana que, si l'asseguradora no li pot fer arribar una grua, el conductor enviï un fax perquè quedi constància de la sol·licitud. Amb tot, la Generalitat ha assegurat que garantirà la seguretat i la mobilitat a la xarxa viària catalana mentre duri l'aturada tècnica dels empresaris de grues retirant els cotxes que tinguin avaries. Les vies que es preveuen més conflictives són l'AP-7 i l'AP2. Juntament amb Catalunya, set comunitats més estan en vaga, aquesta tarda, se n'hi ha afegit una altra, Navarra. Què s'ha de fer en cas de pana o accident? Guardar els comprovants de tots els costos que l'usuari hagi d'avançar per les deficiències en l'assistència. Si s'ha de deixar el cotxe abandonat, precisar-ne els danys. Així, en el cas que es produeixi algun desperfecte, aquests danys es podran reclamar a l'asseguradora. Finalment, si la companyia no es vol fer càrrec dels costos, el conductor sempre té l'opció de recórrer als organismes de defensa de l'usuari. Per evitar els riscos de pillatge dels cotxes abandonats, els Mossos han rebut instruccions de dedicar una atenció especial a aquests vehicles. A més, la concessionària d'autopistes ACESA s'ha compromès, mentre duri la vaga, a remolcar els cotxes avariats fins a àrees de descans.
NOTÍCIES RELACIONADES
Anar al contingut