Barcelona

El 71% dels nens catalans rebran més de cinc regals per Nadal, segons l'ACC

Un 71% dels nens catalans rebran més de cinc regals per Nadal i un 13%, més de deu, principalment joguines, videojocs i llibres, segons un estudi de l'Agència Catalana de Consum (ACC). De l'informe es conclou que les joguines tradicionals guanyen la partida als videojocs i que les famílies continuen preferint les clàssiques botigues de joguines als grans magatzems a l'hora de fer les compres. El 90% dels nens enquestats prefereixen la joguina tradicional com a "regal estrella", mentre que un 15,4% escullen els videojocs i un 12,4%, els llibres.

Actualitzat
Enric Aloy, director de l'ACC, detecta que "els llibres experimenten una tendència a l'alça, sobretot gràcies als èxits editorials com 'Harry Potter'". Pel que fa als jocs, els més regalats són els de taula, els didàctics i els trencaclosques, seguits de les nines, els cotxes teledirigits i les manualitats. Els videojocs predilectes són els esportius o els basats en sèries. Aloy ha recordat la responsabilitat dels pares a l'hora de controlar els continguts dels videojocs. Tanmateix, ha afirmat que els videojocs de lluita i violència tenen "poca implantació a Catalunya" i són menys del 4% els nens que reben jocs d'aquesta temàtica. L'ACC també constata que els consumidors són "bastant curosos" en l'elecció dels regals per als nens i dos de cada tres pares enquestats consideren "molt important que la joguina compleixi la normativa de seguretat". Segons l'ACC, l'any passat van requisar-se fins a 755.000 productes insegurs, entre els quals destacaven peces de roba i un important nombre de joguines, que no complien les normes de seguretat. La garantia de seguretat és, juntament amb l'edat recomanada de la joguina i el material de fabricació, els factors que els enquestats "miren abans de decidir-se a comprar" el producte. Més de la meitat dels pares reconeix que elegeix segons les preferències del fill, mentre que un 35% ho fa segons les seves pròpies preferències. Les peticions de la majoria dels nens estan influenciades pels anuncis de televisió (entre els 7 i els 10 anys) i el seu entorn (fins als 14 anys). Les joguines tenen una vida d'entre un i tres anys. Un cop passat aquest temps, quan el nen la deixa d'utilitzar, el 33% de les famílies la regalen a familiars o a una ONG, un 21% l'acumula a casa i un 7% la llença. Aloy ha avançat que aquest mes l'ACC engegarà una campanya sobre el consum responsable, on un apartat farà referència a les joguines.
Anar al contingut